| کد خبر: 247842 |

حل مشکل ویزای کشور ترکمنستان برای رانندگان، بازرگانان و تجار ایرانی

با تحقق رهاوردهای این سفر و همچنین ایجاد و تقویت زیرساخت ها و خدمات موجود در پایانه مرزی اینچه برون، اتفاقات خوبی در این مرز رقم خواهد خورد.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان پس از سفر اخیر به کشور ترکمنستان به همراه هیئت اقتصادی استان، گفت: با تحقق رهاوردهای این سفر و همچنین ایجاد و تقویت زیرساخت ها و خدمات موجود در پایانه مرزی اینچه برون، اتفاقات خوبی در این مرز رقم خواهد خورد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عادل مصدقی در نشست با معاونان و روسای ستادی بخش حمل و نقل اداره کل با ارائه گزارش سفر ترکمنستان، اظهار کرد: حل مشکل ویزا برای رانندگان و بازرگانان و تجار، برگشت مرز اینچه برون به شرایط قبل کرونا و برقراری ترددها، انجام ترانزیت تا ایستگاه بارانداز اترک(کیلومتر ۳۷) و همچنین ترانزیت کالا به سمت قزاقستان و بهسازی و جاده سازی از مهمترین درخواست های هیات ایرانی بود.

وی، کاهش و یا حذف عوارض و تعرفه های گمرکی، حذف توقف ناوگان ریلی، برقراری تجارت چمدانی و تبادلات مسافری و رفع کارشناسی موانع بندری را از درخواست های دیگر هیات اقتصادی استان از مسوولان طرف مقابل ترکمنستانی بیان کرد.

به گفته مصدقی، این موضوعات طی نشست های سه روزه ای با عطا خلیل اف استاندار استان بالکان، سید قلی بای سیداف مقام مسوول بندر ترکمن باشی و معاون دریایی و بندری ترکمنستان وآق مراد خواجه بایف مسوول آژانس حمل و نقل جاده ای کشور ترکمنستان و هیات همراه درخواست شد.

وی با اظهارامیدواری از اینکه روحیه تحولی و نگاه ریاست جمهوری جدید ترکمنستان برای همکاری با استان گلستان بویژه در حوزه حمل و نقل جاده ای بسیار متفاوت است، افزود: بازدید شعاع تا ۳۷ کیلومتر نقطه صفر مرزی و نشست مشترک مرزی جهت بازدید از راه ها و زیرساخت های موجود در بارانداز اترک مهمترین اقدامی است که پس از این سفر در دستور کار قرار گرفت.

مصدقی تصریح کرد: همچنین مقرر است تمام هزینه های رانندگان ترکمنستانی جهت عبور از خاک ترکمنستان بطور غیر مستقیم و مستقیم (دولتی و خصوصی) در اولین فرصت اعلام شود و عدم استقبال رانندگان ایرانی تا مرز اترک نیز بررسی شود.

معاون اقتصادی استانداری، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری؛ دو عضو از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و فعالان بخش خصوصی و بازرگانان و تعدادی از مدیران کل دستگاه های اجرایی استان در این سفر اقتصادی حضور داشتند.

 
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.