| کد خبر: 52688 |

شیرکوند در کنفرانس بین‎المللی فرصت‎های سرمایه‎گذاری در لرستان:

برندها در ایران مجتمع‌های بین راهی می‌سازند

تین نیوز | معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی گفت: چند مجتمع بین راهی دارای برند مشهور می‌شوند.

سعید شیرکوند، معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی که در کنفرانس بین‎المللی فرصت‎های سرمایه‎گذاری در لرستان شرکت کرده بود، با اعلام این خبر گفت: مطابق رایزنی‌های صورت‌گرفته، چند برند مشهور به دنبال ایجاد مجتمع‌های بین‌راهی در کشور هستند.

وی با اشاره به اینکه ساخت هتل‌های چهار و پنج ستاره، مجتمع‌های بین راهی و پارک‌های آبی برای سرمایه گذاری در دستور کار قرار دارند، افزود: در استان لرستان نیز سرمایه‌گذاری برای احداث سه هتل چهار ستاره در حال پیگیری است.

این مقام مسوول گفت: در سازمان میراث فرهنگی ضوابط اداری به نحوی برنامه‌ریزی شده است که فرآیند اخذ مجوزها و استعلام‌ها از دستگاه‌های مختلف برای سرمایه‌گذاری در این حوزه به حداقل برسد.

شیرکوند با بیان اینکه این فرآیند از سوی میراث فرهنگی زمان بندی هم شده است، افزود: مشخص است که هرفردی برای سرمایه‌گذاری باید به کجا مراجعه کند و چه موافقت‌های اصولی را باید اخذ کند.

این مقام مسوول همچنین به امکان اعطای تسهیلات به سرمایه‌گذاران از دو محل صندوق توسعه ملی و منابع بانک‌ها اشاره و تصریح کرد: برای نخستین بار است که تسهیلات صندوق توسعه ملی به طرح‌های گردشگری پرداخت می‌شود؛ در همین راستا اگر سرمایه‌گذاری برای دریافت تسهیلات از صندوق توسعه ملی اقدام کند و شرایط لازم اخذ تسهیلات را داشته باشد، با نرخ سود 14 درصد موفق به اخذ تسهیلات در حوزه گردشگری خواهد شد.

وی اظهار کرد: سازمان میراث فرهنگی درصورت اقدام سرمایه‌گذار در راستای استفاده از محل منابع بانک‌ها برای اخذ تسهیلات، با توجه به نرخ سودی که شورای عالی پول و اعتبار تعیین می کند، 8 درصد از نرخ سود را به عنوان یارانه به سرمایه‌گذار می‌پردازد.

شیرکوند در ادامه اظهارات خود، نرخ رشد صنعت گردشگری را ۲۰ درصد عنوان کرد و افزود: صنعت گردشگری در دنیا به عنوان یک صنعت نوپا رشد فوق‎العاده‎ای دارد؛ به‎گونه‎ای که دیگر صنایع رشد 5 تا 6 درصدی دارند؛ اما صنعت گردشگری 40 ساله، نرخ سودش 20 درصد است.

وی با بیان اینکه صنعت گردشگری رابطه مستقیمی با پیشرفت‎های تکنولوژیک پیدا می‎کند، یادآور شد: طی پنجاه سال ‎گذشته درآمد حاصل از صنعت گردشگری از حدود ۱۰۰ میلیارد دلار به 1200 میلیارد دلار در سال 2014 رسیده است که این افزایش درآمد جهش فوق‎العاده‎ای در این صنعت محسوب می‎شود.

معاون برنامه‎ریزی و سرمایه‎گذاری سازمان میراث فرهنگی با انتقاد از اینکه صنعت گردشگری در ایران صنعت مغفول و رهاشده‎ای بود، اظهار کرد: البته این مهم دلایل مختلفی دارد که یکی از آنها اتکای کشور به درآمدهای نفتی است و بر همین اساس به صنایع دیگر توجه نشده. از جمله گردشگری که آن را به‎عنوان یک تفنن تلقی کرده‌ایم؛ در حالی‌که اگر گردشگری صنعت باشد زیربخش‎های خود را نیز راه‎اندازی و ایجاد درآمد و اشتغال‎ خواهد کرد.

شیرکوند با بیان اینکه برای رشد و توسعه اقتصادی پایدار یک کشور باید در ابعاد مختلف سرمایه‎گذاری کرد، اظهار کرد: در ادبیات اقتصادی دنیای جدید، سرمایه‎گذاری مهمی که مورد توجه قرار گرفته، بحث سرمایه اجتماعی است و بسیاری از صاحب‎نظران معتقدند که اگر کشوری سرمایه اجتماعی نداشته باشد نمی‎تواند از بقیه سرمایه‎ها هم بهره‎برداری کند.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در حاشیه این کنفرانس، از آزادسازی کامل حریم قلعه تاریخی فلک‌الافلاک در سال 94 خبر داد و گفت: با انجام مذاکراتی که با سپاه پاسداران و ارتش در زمینه ساختمان‌های این نهادها در حریم قلعه فلک الافلاک صورت گرفته است، حریم این قلعه تاریخی آزاد می شود.

وی اظهار کرد :مشکلاتی در زمینه بناهای موجود در حریم قلعه وجود دارد که میراث فرهنگی سعی در رفع آنها داشته و تعیین شده است که کدام بناها تخریب و کدام‌یک به دلیل ارزش تاریخی حفظ و باقی بماند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.