| کد خبر: 163203 |

◄ پژو و پراید در صدر خودروهای حادثه‌ساز

بنی اسدی فر فرمانده انتظامی استان کرمان از افزایش 16 درصدی آمار تلفات جاده‌ای استان کرمان در سال ۹۶ نسبت به سال گذشته خبر داد.

تین نیوز

فرمانده انتظامی استان کرمان از افزایش 16 درصدی آمار تلفات جاده‌ای استان کرمان در سال ۹۶ نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز، سردار رضا بنی‌اسدی‌فر گفت: هزار و 110 نفر در سال 96 در استان کرمان براثر تصادفات جان باختند.

کشته شدن هزار و 110 نفر از کرمانی‌ها در تصادفات از تعداد کشته‌شدگان زلزله 7.3 ریشتری کرمانشاه بسیار بیشتر است‌. این در حالی است که استان کرمان در زلزله‌های شدید منطقه 18 در شهرستان راور و زلزله شهرستان کوهبنان هیچ تلفات جانی نداشت اما زلزله تصادفات جان مردم را به‌راحتی می‌گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی کرمان به آمار بالای تصادف  پژو و پراید در تصادفات کرمان اشاره کرد و گفت: پژو 29 درصد و پراید 24 درصد آمار تصادفات سال 96 را تاکنون داشته‌اند.

محمدمهدی بلوردی درباره آمار پزشکی قانونی گفت: طبق آمار پزشکی قانونی در 9 ماهه امسال 672 نفر در تصادفات جاده‌ای در استان کرمان جان باختند که گویای رشد 25 درصدی نسبت به سال 95 است. 56 درصد تلفات بر اثر واژگونی است و حداقل نصف تصادفات در بزرگراه‌ها به وقوع پیوسته است.

به گزارش تسنیم، دبیر کمیسیون ایمنی راه‌های استان کرمان بیشترین عامل تصادفات را رانندگان اعلام کرد.

او به تاثیر به‌سازی و تعریض جاده‌ها در سوانح رانندگی اشاره کرد و گفت: محور کرمان- بم که سال گذشته 40 کیلومتر آن دوطرفه بود در 9 ماهه سال 95 تعداد 16 نفر تلفات داشت اما امسال که چهاربانده است و شیب شیروانی جاده اصلاح‌شده، تعداد کشته‌های آن دو برابر شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان گفت: در سال 96 در جهت کاهش تصادفات در جاده‌ها، 30 دوربین جدید ثبت تخلفات و کنترل سرعت در دو محور پر تصادف استان نصب کردیم.

خداداد مقبلی با بیان اینکه نصب دوربین در جاده‌ها در کاهش تصادفات بسیار موثر است افزود: در مجموع 130 دوربین باید در راه‌های استان کرمان نصب شود که امیدواریم با برنامه‌ریزی انجام‌شده تا پایان اردیبهشت‌ماه سال 97 نصب دوربین‌ها به اتمام برسد.

فرمانده پلیس‌راه استان کرمان از آمار بالای واژگونی‌ها و خروج از جاده خبر داد و گفت: در 10ماهه سال 96 بیش از 10 میلیون تردد در جاده‌هایی که دستگاه تردد شمار داشتند ثبت‌شده است.

سرهنگ یوسف نجفی بابیان اینکه حادثه‌خیزترین محورهای استان در نوروز سال گذشته، جاده‌های منتهی به استان هرمزگان بودند خاطر‌نشان کرد: عمده تصادفات در نوروز سال گذشته به ترتیب در شهرستان شهربابک، سیرجان، کرمان و رفسنجان بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.