| کد خبر: 162060 |

مدیرکل راهداری استان کرمان تشریح کرد:

تمهیدات راهداری استان کرمان برای خدمات‌رسانی به بیش از ۱.۵ میلیون سفر نوروزی

خداداد مقبلی در تشریح برنامه‌های راهداری استان کرمان برای سفرهای نوروزی گفت: محورهای ارتباطی استان کرمان حلقه واسط هسته مرکزی کشور با جنوب و بنادر جنوب است و به دلیل شرایط مساعد هوایی در جنوب کشور بیشترین سفرها به این منطقه است که ما در ایام نوروز پذیرای مسافران زیادی خواهیم بود.

تین نیوز

خداداد مقبلی در تشریح برنامه‌های راهداری استان کرمان برای سفرهای نوروزی گفت: محورهای ارتباطی استان کرمان حلقه واسط هسته مرکزی کشور با جنوب و بنادر جنوب است و به دلیل شرایط مساعد هوایی در جنوب کشور بیشترین سفرها به این منطقه است که ما در ایام نوروز پذیرای مسافران زیادی خواهیم بود.

به گزارش تین‌نیوز،  خداداد مقبلی مدیرکل راهداری استان کرمان در خصوص آخرین تصمیمات گرفته‌شده در ستاد نوروزی این استان اظهار داشت: جلسات ما انجام‌گرفته و حتی برنامه‌های این جلسه در استانداری هم مورد پیگیری قرار گرفت. در این جلسه در خصوص محورهای ارتباطی و ایمنی صحبت شد و آمادگی‌های لازم برای پذیرایی از مسافران انجام‌گرفته است.

وی افزود: راهداری‌ها و گشت‌های آن کاملاً آماده هستند و در این جلسه که در استانداری انجام گرفت توضیحات لازم داده شد. برای کنترل بهتر و اینکه مشکلی پیش نیاید از بخش خصوصی هم ماشین‌آلات اجاره کردیم که به بهترین شکل بتوانیم برنامه‌های تنظیم‌شده را پیش ببریم.

مدیرکل راهداری استان کرمان در پاسخ به این سؤال که این برنامه‌ریزی قبل، حین و پایان تعطیلات نوروزی چطور خواهد بود، گفت: به‌جز 300 نفر از افراد راهداری خودمان برای کنترل و سرویس‌دهی مناسب‌تر 400 دستگاه ماشین‌آلات راهداری را در راهدارخانه‌ها مستقر کردیم تا در صورت خراب بودن شرایط جوی و بارش برف و باران بتوانند به بهترین شکل سرویس‌دهی انجام دهند. گشت راهداری به‌صورت شبانه‌روزی فعال است تا در کنار پلیس برای ایمنی جاده‌ها کمک کند و اگر وسیله نقلیه‌ای به مشکل خورد برای رفع مشکل همکاری‌های لازم را با مسافران داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،وی افزود: راهدارخانه‌های ما به‌صورت شبانه‌روزی فعال است و به‌جز تلفن 141 که در طی 24 ساعت در اختیار مسافران است و فعالیت دارد سایتی را با عنوان 3000341 آماده کرده‌ایم که آخرین وضعیت و شرایط جاده‌ها و مسائل دیگر در آن بارگذاری می‌شود. در بحث حمل‌ونقل مسافر نفرات ما ازجمله معاون حمل‌ونقل مان در کنار دیگر همکاران ما در این مدت فعال هستند و به‌صورت کشیک برنامه‌ها را پیش می‌برند. در پایانه‌های مسافربری هم کنترل جدی‌ای روی وسایط نقلیه و بحث فنی ناوگان داریم تا با کمترین مشکل سفرها انجام بگیرد.

مقبلی درباره اینکه محورهای ارتباطی استان کرمان طبق پیش‌بینی آن‌ها از چه موقع زیر بار ترافیک خواهد رفت، تصریح کرد: پیش‌بینی این است که احتمالاً از 25 اسفندماه ترافیک در محورهای ما آغاز می‌شود. همان‌طور که می‌دانید محورهای ارتباطی ما حلقه واسط هسته مرکزی کشور با جنوب و بندرها جنوب است. به دلیل شرایط مساعد هوایی در جنوب کشور بیشترین سفرها به آنجاست و اجباراً برخی سفرها از محور ما می‌گذرد و برخی هم دو، سه روزی مهمان ما خواهند بود تا بعد به چابهار یا هرمزگان سفر کنند.

وی افزود: به همین خاطر محورهای ما ترافیک بالایی خواهد داشت و نظارت کامل را روی این محورها به عمل می‌آوریم. در همین خصوص 150 نقطه حادثه‌خیزمان کاملاً شناسایی‌شده‌اند که برخی با اقدامات زودبازده برطرف شده و برخی هم نیاز به اقدامات اصلاح هندسی دارد که حتماً باید اعتبار کافی باشد تا بتوانیم پیمانکار انتخاب و نسبت به اصلاح مسیر اقدام کنیم. بسته به شرایط جوی دارد و با این شرایط آب و هوایی خوبی که در استان وجود دارد پیش‌بینی ما بیش از یک‌میلیون و 500 سفر است که خودمان را برای این مقدار آماده کرده‌ایم.

رئیس راهداری استان کرمان با اشاره به همکاری دیگر ارگان‌ها به زمان شروع و پایان طرح نوروزی اشاره داشت و گفت: در انجام این طرح تعامل خیلی خوبی با دیگر ارگان‌ها ازجمله پلیس، هلال‌احمر و اورژانس داشته‌ایم که همه این دوستان در کنار ما قرار دارند تا به بهترین شکل در این ایام نوروز به مسافران سرویس‌دهی داشته باشیم. طرح ما از 20 اسفندماه آغاز و تا پایان پانزدهم فروردین سال جدید ادامه خواهد داشت. در این مدت تمام اکیپ‌های ما کنترل ترافیک را انجام می‌دهند و همه در محل‌های برنامه‌ریزی‌شده مستقر خواهند بود.

مقبلی در پایان با اشاره به برنامه‌های رفاهی برنامه‌ریزی‌شده برای مسافران از سوی راهداری در طول ایام نوروز اظهار داشت: ما کارگروهی داریم که 15 مجموعه خدمات رفاهی در مسیرها و هفت استراحتگاه موقت که خودمان آماده کرده‌ایم و درمجموع بیست‌ودو مجموعه هستند را زیر نظر دارند. این کارگروه شامل بهداشت، تعزیرات و ارشاد اسلامی اوقاف است که به همراه دوستان ما در راه و شهرسازی به این مجموعه‌ها سرزده تا اگر نقص و مشکلی بوده برطرف کنند تا در ایام نوروز پذیرای مسافران بین‌راهی باشند.

وی ادامه داد: خیلی از نواقص برطرف شده و عمده مسائل به خوابگاه، نمازخانه و سرویس‌های بهداشتی مربوط می‌شد که ظرفیت پذیرش مهمان را داشته باشند تا اگر مهمانی قرار بود موقت در اینجا شبی را سپری کند مشکلی وجود نداشته باشد. ضمن اینکه یک بروشورهایی را تهیه کردیم که در اختیار مسافران قرار خواهد گرفت. در این بروشورها نقاط گردشگری، جایگاه سوخت، فواصل مرکز استان با شهرستان‌ها اعلام‌شده و سامانه پاسخگویی و 141 در این دفترچه ذکرشده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.