| کد خبر: 271401 |

تسهیل تجارت و تردد در پایانه های مرزی از رویکردهای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کرمانشاه، تسهیل تجارت و روان سازی تردد مسافر در پایانه های مرزی کشور را از برنامه ها و رویکردهای اساسی حوزه راهداری وحمل ونقل جاده ای عنوان کرد.

تین نیوز

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کرمانشاه، تسهیل تجارت و روان سازی تردد مسافر در پایانه های مرزی کشور را از برنامه ها و رویکردهای اساسی حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای عنوان کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حمیدرضا شهرکی در نشست کارشناسی بررسی روند ترانزیت، حمل و نقل بین المللی، صادرات کالا، تردد مسافر و بازدید از زیرساخت های پایانه مرزی پرویزخان که به منظور تسهیل در تجارت و روان سازی تردد مسافر در پایانه مرزی پرویزخان برگزار شد، گفت: در پایانه های مرزی کشور، تشریفات ورود و خروج کالا و مسافر و ترانزیت کالا و تبادل نظر با حضور مستمر در پایانه های مرزی انجام می شود.

شهرکی افزود : در این جلسات فرایندهای موجود در پایانه های مرزی را به صورت میدانی بررسی می کنیم و باید آنچه در موضوع فرآیند پیش بینی شده است، در حوزه اجرا نیز بررسی شود.

وی در ادامه افزود: در جلسه ای که در پایانه مرزی پرویزخان برگزار شد؛ از زاویه های مختلف، بحث های ترانزیت کالا و تسریع در تردد مسافران مطرح شد و نگاه های نرم افزاری و در بُعد سخت افزار زیرساخت ها و امکانات و تجهیزاتی که باید مهیا شود، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

شهرکی با بیان این که در استان کرمانشاه شاهد شفاف سازی، بهبود و تسریع در انجام تشریفات مرزی هستیم، درباره ثمره نشست تخصصی در پایانه مرزی پرویزخان گفت: برنامه ریزی متمرکز ستاد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و شورای ساماندهی مبادی ورودی و خروجی مجاز زمینی کشور باید متناسب با وضعیت اجرایی در حوزه عملکردی پایانه های مرزی باشد و با انجام طرح های مطالعاتی و اقدامات مختلف، بهبود مستمر فرایندها بر اساس نیازها، تغییر در شرایط و مقررات، توافقات دوجانبه و چندجانبه منطقه ای و کنوانسیون ها و مقررات بین المللی را در دستور کار قرار دهیم و هدف این است که با این اقدامات شاهد جهش در دستیابی به اهداف تعیینی باشیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.