| کد خبر: 263943 |

۸۸ درصد راه‌ های روستاهای بالای ۲۰ خانوار کرمانشاه آسفالت است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه با بیان اینکه شاخص آسفالت راه های روستایی بالای ۲۰ خانوار استان ۸۸ درصد است، گفت: این شاخص در کشور ۸۱.۷ درصد بوده و استان از نظر بهره مندی روستاهای بالای ۲۰ خانوار از راه آسفالت از میانگین کشور بالاتر است.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه با بیان اینکه شاخص آسفالت راه های روستایی بالای ۲۰ خانوار استان ۸۸ درصد است، گفت: این شاخص در کشور ۸۱.۷ درصد بوده و استان از نظر بهره مندی روستاهای بالای ۲۰ خانوار از راه آسفالت از میانگین کشور بالاتر است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، فریبرز کرمی با اشاره به وجود بیش از هشت هزار و ۵۰ کیلومتر راه شریانی، بزرگراهی، اصلی و فرعی در استان کرمانشاه، افزود: بخش عمده راه های استان فرعی و مربوط به راه های روستایی است.

️وی طول راه های روستایی استان کرمانشاه را در مجموع پنج هزار و ۶۳۴ کیلومتر اعلام کرد که شامل راه های فرعی درجه یک، دو و سه است. ️

کرمی درباره وضعیت شهرستان های استان از نظر بهره مندی از راه های روستایی آسفالته نیز عنوان کرد: شهرستان قصرشیرین بهترین و ثلاث باباجانی نیز بدترین وضعیت برخورداری از راه روستایی آسفالته را دارند.

به گفته این مسئول، وضعیت آسفالت راه های روستایی به میزان زیادی به سخت گذر بودن و شرایط دسترسی به این راه ها بستگی دارد و چون اکثر راه های روستایی ثلاث باباجانی سخت گذر هستند، شاخص بهره مندی از راه روستایی آسفالته در این شهرستان از سایر شهرستان ها پایین تر است. ️

وی سپس اشاره ای به عملکرد حوزه راه روستایی این اداره کل از ابتدای امسال تاکنون داشت و افزود: در این مدت، ۸۰ کیلومتر راه روستایی آسفالته در استان با اعتبار هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اجرا شده است. ️

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه، از افزایش اجرای راه روستایی آسفالته نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز خبر داد و تأکید کرد: سال گذشته، ۷۲.۶ کیلومتر راه روستایی آسفالت با اعتبار ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اجرا شد.

کرمی، عمده راه های اجرا شده امسال را نیز مربوط به شهرستان های کرمانشاه، دالاهو، صحنه و هرسین دانست. ️

وی درباره اعتبارات در نظر گرفته شده برای راه های روستایی استان کرمانشاه در سال جاری نیز اظهار کرد: بر اساس قانون؛ اعتبارات بهسازی و آسفالت راه های روستایی، استانی بوده و باید از طریق کمیته برنامه ریزی شهرستان ها به ریاست فرمانداران مصوب شود که میزان اعتبار مصوب برای راه های روستایی هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه همچنین با اعلام اینکه قیر مورد نیاز برای آسفالت راه روستاهای بالای ۲۰ خانوار نیز از طریق سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تأمین خواهد شد، ️اضافه کرد: هم اکنون نیز عملیات بهسازی و آسفالت راه های روستایی، دارای اعتبار مصوب در قالب ۱۸ قرارداد با پیمانکاران بخش خصوصی در حال اجراست.

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۰ روستا دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.