| کد خبر: 253654 |

۴۴ پرواز فوق العاده نوروزی در فرودگاه کرمانشاه برقرار شد

مدیرکل فرودگاه بین المللی شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته ۴۴ پرواز فوق العاده نوروزی از تاریخ ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ در این فرودگاه برقرار شده است.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه بین المللی شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته ۴۴ پرواز فوق العاده نوروزی از تاریخ ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ در این فرودگاه برقرار شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مجتبی بیاتی افزود: این پروازها در مسیرهای مشهد مقدس، کیش و شیراز برقرار شده که با توجه به نشست های هماهنگی متعدد با مسوولین فرودگاهی امیدواریم خدمتگزاران خوبی برای مسافرین نوروزی باشیم.

وی اظهار داشت: این پروازها توسط شرکت هواپیمایی وارش ، پارس ایر، زاگرس و آساجت صورت خواهد پذیرفت.

فرودگاه کرمانشاه ابتدا در محله مرادآباد که باندی خاکی داشت تعریف شده بود و در سال ۱۳۵۰ در زمینی به مساحت ۲۰۰ هکتار و با ارتفاع یک هزار و ۳۲۲ متر از سطح دریا در فاصله ۹ کیلومتر از میدان اصلی شهر (میدان آزادی) در شمال شرقی شهر کرمانشاه احداث شد.

در سال ۱۳۷۴ با خرید قسمتی دیگر از اراضی موردنیاز، مساحت فرودگاه به ۲۳۷ هکتار افزایش یافت و مطالعات لازم برای نیاز منطقه و لزوم افزایش و بهبود عوامل پروازی برای استفاده از هواپیماهای بدنه متوسط تا ایرباس از قبیل تأسیسات جانبی، ساختمان آتش نشانی و ایمنی زمینی، مدیریت اداری، پایانه مسافربری ، پاویون، ساختمان امور فنی، سپاه، پلیس و تعدادی خانه های سازمانی توسعه و تکمیل شده است.

این فرودگاه قبل از انقلاب تنها دارای یک پایانه کوچک مسافری بدون تفکیک پروازهای ورودی و خروجی بود و در بخش پروازی نیز این فرودگاه به عنوان فرودگاه مرکزی فرودگاه های غرب کشور نقش بسزایی در جابجایی مسافرین استان های غربی را دارد و با انجام بیش از ۱۲۰ پرواز برنامه ای هفتگی به ۹ مقصد داخلی است که نقش تاثیرگذار و بی بدیلی در توسعه استان ایفا می کند.

این در حالی است که در سال های قبل از انقلاب تعداد پروازهای هفتگی این فرودگاه به عدد ۶ و تنها در مسیر تهران بوده است و تنها یک شرکت هواپیمایی در قبل از انقلاب در فرودگاه فعال بوده است که این عدد هم اکنون به عدد ۱۱ رسیده است.

همچنین این فرودگاه در سال های قبل از انقلاب دارای یک باند بوده است که اکنون دارای یک باند با تاکسی وی موازی و تطویل ۴۰۰ متری در طول سالیان انقلاب شکوهمند اسلامی بوده است.

در حوزه ناوبری نیز از این فرودگاه دارای تجهیزات ناوبری ابتدایی و عملیات پروازی از طلوع تا غروب بوده است این در حالی است که این فرودگاه هم اکنون با بهره گیری از پیشرفته ترین تجهیزات ناوبری و دارا بودن سیستم ils (آی ال اس) به صورت ۲۴ ساعته آماده سرویس رسانی می باشد.

در بخش ایمنی و آتش نشانی نیز در سال های قبل از انقلاب خودروها و تجهیزات که در این ایستگاه حضور داشتند کاملا غیرتخصصی بوده اند که اکنون به جرات می توان گفت این فرودگاه در حوزه ایمنی و آتش نشانی به روزترین تجهیزات دنیا را در اختیار دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.