| کد خبر: 235173 |

◄ آغاز پروازهای مسیر شیراز - کرمانشاه از 7 مهرماه

مدیرکل فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه از آغاز فعالیت شرکت هواپیمایی «پارس ایر» برای اولین بار از هفتم مهرماه در فرودگاه کرمانشاه خبر داد.

تین نیوز

مجتبی بیاتی افزود: برقراری این خط پروازی به دلیل درخواست های زیاد مردم کرمانشاه و استان های همجوار و پیگیری های مستمر در این خصوص انجام شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، او گفت: اکنون هشت شرکت هواپیمایی ایران ایر، آسمان، کیش ایر، آتا، زاگرس، کاسپین، قشم ایر، ایران ایرتور از فرودگاه کرمانشاه فعالیت می کنند که با احتساب شرکت پارس ایر این تعداد به ۹ شرکت افزایش خواهد یافت.

وی اظهار داشت: پروازهای فرودگاه کرمانشاه به سمت مقاصد تهران ، مشهد مقدس، شیراز، عسلویه، کیش ، قشم ، بندرعباس و شیراز و بالعکس انجام می شود.

بیاتی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۱۰ پرواز در هفته به مقصد، مشهد، تهران، بندرعباس و کیش از فرودگاه بین المللی شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه انجام می شود، گفت: هواپیما ها در این فرودگاه با کمترین تاخیر پرواز می کنند.

فرودگاه کرمانشاه به عنوان فرودگاه هاب و بیس فرودگاه های غرب کشور ۱۰۰ پرواز هفتگی دارد.

این فرودگاه علاوه بر جابه جایی مسافران کرمانشاهی، نقش به سزایی در جا به جایی مسافران استان های غربی کشور دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرودگاه کرمانشاه ابتدا در محله مرادآباد که باندی خاکی داشت تعریف شده بود و در سال ۱۳۵۰ در زمینی به مساحت ۲۰۰ هکتار و با ارتفاع یک هزار و ۳۲۲ متر از سطح دریا در فاصله ۹ کیلومتر از میدان اصلی شهر (میدان آزادی) در شمال شرقی شهر کرمانشاه  احداث شد.

در سال ۱۳۷۴ با خرید قسمتی دیگر از اراضی موردنیاز، مساحت فرودگاه به ۲۳۷ هکتار افزایش یافت و مطالعات لازم برای نیاز منطقه و لزوم افزایش و بهبود عوامل پروازی برای استفاده از هواپیماهای بدنه متوسط تا ایرباس از قبیل تأسیسات جانبی، ساختمان آتش نشانی و ایمنی زمینی، مدیریت اداری، پایانه مسافربری، پاویون، ساختمان امور فنی، سپاه، پلیس و تعدادی خانه های سازمانی توسعه و تکمیل شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.