| کد خبر: 250482 |

باند دوم فرودگاه کرمانشاه آماده بهره برداری است

مدیرکل فرودگاه کرمانشاه گفت: باند دوم فرودگاه شهید اشرفی آماده بهره برداری است.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه کرمانشاه گفت: باند دوم فرودگاه شهید اشرفی آماده بهره برداری است.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران؛ مجتبی بیاتی اظهار کرد: افتتاح باند دوم فرودگاه کرمانشاه که تاکنون به دلیل وجود معارض به تعویق افتاده بود، با رفع معارض آماده بهره برداری شده است.

وی در خصوص ارزش ریالی پروژه باند دوم فرودگاه شهید اشرفی گفت: این طرح با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد تومان از محل اعتبارات شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران به سرانجام رسیده است.

مدیرکل فرودگاه استان کرمانشاه در خصوص آخرین وضعیت پروژه بهسازی باند اصلی فرودگاه شهید اشرفی، گفت: با بهره برداری از باند دوم، مقدمات اجرای پروژه بهسازی باند اصلی فراهم شده و هفته آینده با انتخاب پیمانکار، عملیات عمرانی آغاز خواهد شد.

بیاتی با اشاره به زمان مورد نیاز برای افتتاح باند اصلی فرودگاه گفت: ظرف مدت 12 ماه پروژه بهسازی باند با اعتباری بالغ بر 320 میلیارد تومان انجام می شود.

وی درباره وضعیت پروازهای فرودگاه کرمانشاه گفت: قبل از شیوع بیماری کرونا وضعیت بسیار خوبی به لحاظ پرواز داشتیم و عدد 150 پرواز در هفته گواه بر این موضوع بود اما همزمان با این ویروس منحوس، آمار پروازها به شدت کاهش یافت و خوشبختانه تعداد پروازها پس از پایان اپیدمی کرونا رو به افزایش بوده و درحال حاضر تعداد 64 پرواز در هفته در فرودگاه شهید اشرفی کرمانشاه برقرار است.

به گفته وی؛ در حال حاضر شرکت های ایران ایر، آسمان، قشم ایر، زاگرس، آساجت، آتا و پارس ایر در مسیرهای تهران، مشهد، کیش، شیراز و عسلویه در این فرودگاه فعالیت دارند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کرمانشاهی 2 0

    ایکاش گزارشی تصویری از روند طرح بسیار طولانی مدت توسعه سطوح پروازی فرودگاه کرمانشاه و بخصوص از باند جدید و ویژگیهای فنی این باند برای اطلاع عموم تهیه می شد