| کد خبر: 245048 |

◄ طرح توسعه و بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه عملیاتی می شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه از رفع مشکلات اجرای عملیات طرح توسعه، بهسازی و احداث باند جدید فرودگاه کرمانشاه خبر داد.

تین نیوز

 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه از رفع مشکلات اجرای عملیات طرح توسعه، بهسازی و احداث باند جدید فرودگاه کرمانشاه خبر داد.

به گزارش تین نیوز، منوچهر فخری روز سه‌شنبه در پایان عملیات پاکسازی و مین روبی از ضلع شمالی فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی که با حضور مسئولان و فرماندهان هوانیروز، ارتش و فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی برگزار شد، اظهار داشت: فرودگاه کرمانشاه مرکز منطقه غرب کشور است که با اجرای طرح توسعه امکان فرود تمامی هواپیماهای پهن پیکر در این فرودگاه فراهم می شود.

وی همچنین از توسعه طرح های زیرساختی و زیربنایی به ویژه در بخش حمل و نقل برای تحقق اهداف توسعه ای در استان خبر داد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه اعلام کرد: ۲۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه فرودگاه کرمانشاه در نظر گرفته شده است.
فخری افزود: طبق پیگیری‌های صورت گرفته توسعه باند فرودگاه ظرف مدت ۱۰ ماه به بهره برداری خواهد رسید که این مهم ضمن افزایش پروازها، تاثیرگذار در توسعه استان نیز خواهد بود.


وی اظهار داشت: باند اصلی فرودگاه کرمانشاه دیگر جوابگوی پروازها نیست و توسعه آن و احداث یک باند دیگر در کنار این باند اجتناب ناپذیر است و استاندار کرمانشاه نیز طی چند روز گذشته با مدیریت هواپیمایی کشور به نتایج مهمی در این زمینه رسیدند.

انجام ۱۲۰ پرواز هفتگی در فرودگاه کرمانشاه

 فرودگاه کرمانشاه به عنوان فرودگاه «هاب» و مرکز فرودگاه های غرب کشور ۱۲۰ پرواز هفتگی دارد. این فرودگاه علاوه بر جابه جایی مسافران کرمانشاهی، نقش به سزایی در جا به جایی مسافران استان های غربی کشور دارد.

این فرودگاه در سال ۱۳۵۰ در زمینی به مساحت ۲۰۰ هکتار و با ارتفاع یک هزار و ۳۲۲ متر از سطح دریا در فاصله ۹ کیلومتر از میدان اصلی شهر (میدان آزادی) در شمال شرقی شهر کرمانشاه احداث شد.

در سال ۱۳۷۴ با خرید قسمتی دیگر از اراضی مورد نیاز، مساحت فرودگاه به ۲۳۷ هکتار افزایش یافت و مطالعات لازم برای نیاز منطقه و لزوم افزایش و بهبود عوامل پروازی برای استفاده از هواپیماهای بدنه متوسط توسعه و تکمیل شده است.

این فرودگاه هم اکنون با بهره گیری از پیشرفته ترین تجهیزات ناوبری و دارا بودن سیستم ils (آی ال اس) به صورت ۲۴ ساعته آماده سرویس رسانی است، در بخش ایمنی و آتش نشانی نیز فرودگاه کرمانشاه به روزترین تجهیزات دنیا را در اختیار دارد.

اکنون ۹ شرکت هواپیمایی ایران ایر، آسمان، کیش ایر، آتا، زاگرس، کاسپین، قشم ایر، ایران ایرتور و شرکت پارس ایر در فرودگاه کرمانشاه فعالیت می کنند و پروازهای فرودگاه کرمانشاه به مقاصد تهران، مشهد مقدس، شیراز، عسلویه، کیش، قشم، بندرعباس، شیراز، ساری، تبریز و بالعکس انجام می‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.