| کد خبر: 247862 |

صادرات مرز خسروی به ۵۴۰ کامیون در روز رسید

سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: صادرات کالا در مرز رسمی خسروی به ۴۵۰ کامیون در روز رسید که در تاریخ این شهرستان مرزی سابقه نداشته است.

تین نیوز

سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: صادرات کالا در مرز رسمی خسروی به ۴۵۰ کامیون در روز رسید که در تاریخ این شهرستان مرزی سابقه نداشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، «محمد حیدری» افزود: تا پیش از این سقف صادرات کالا به صورت ۴۰۰ کامیون در روز بوده که هفته گذشته جلسه ای در این رابطه با مقامات عراقی برگزار شد.

وی اظهار داشت: سقف تعهد صادرات روزانه از مرز خسروی ۵۰۰ کامیون تعیین شده که با تلاش مجموعه گمرک و همکاری طرف عراقی برای نخستین بار رکورد مرز خسروی شکست و صادرات روز گذشته این مرز به ۵۴۰ کامیون رسید.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین در ادامه گفت: در صدد افزایش سقف صادرات کالا از مرز خسروی هستیم و روزانه ۳۰ تا ۴۰ کامیون کالا بر سقف صادرات این مرز افزوده می شود که این به معیشت و اقتصاد و اقتدار جمهوری اسلامی ایران کمک می کند.

حیدری اضافه کرد: همچنین مرز خسروی تنها مرزی بوده که در ایام اربعین با عراق به منظور تجارت و صادرات فعالیت داشت و به طوری که در مرداد و شهریور ماه صادرات کالا به ۲۳۱ میلیون دلار رسید و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۴ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: هم اکنون ساعات تردد در مرز خسروی از ۷ صبح تا ۱۰ شب افزایش یافته است که پیش تر ساعات تردد تا ۸ غروب بود.

به گفته وی در مجموع ۱۴ هزار کامیون در ۲ ماه گذشته تردد داشته و این بی سابقه است.

کرمانشاه ۲ مرز رسمی و ۵ بازارچه مرزی دارد

استان کرمانشاه در مجموع ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در امتداد این مرز ۲ مرز رسمی و پنج بازارچه مرسی فعال است و سالانه بیش از سه میلیارد دلار کالا از این مرزها به خارج از کشور صادر می شود.

شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می شود.

بیشتر بخوانید:

بهره برداری از کریدور غرب در مسیر کرمانشاه- کامیاران در ماه جاری

 

مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری قصرشیرین دارای بزرگترین پایانه زمینی بین المللی خاورمیانه است

مرز خسروی در شهرستان مرزی قصرشیرین در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است که خسروی - منذریه مسیر اصلی به سمت جاده بغداد پایتخت کشور عراق و از این طریق به کشور سوریه و در نهایت به بندر حلب در ساحل دریای مدیترانه متصل می شود.

مرز رسمی خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانونی مهم برای تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است.

در این شهرستان ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا درجه سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۵۰ تخت از اوایل دهه ۸۰ ساخته شده تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق، یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشند، این مهم با هدف رونق بخشیدن به شهر و بهره مندی مردم قصرشیرین از مزایای تردد زوار صورت می گرفت.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.