| کد خبر: 245852 |

◄ کرمانشاه پذیرای زائران اربعینی در مرز خسروی

پایانه مرزی خسروی دروازه عتبات عالیات امروز جهت تردد زوار اربعین حسینی بازگشایی شد.

تین نیوز

پایانه مرزی خسروی دروازه عتبات عالیات امروز جهت تردد زوار اربعین حسینی بازگشایی شد.

به گزارش تین نیوز، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با اعلام این خبر گفت: پایانه مرزی خسروی در ۲۰ کیلومتری شهرستان قصرشیرین و در ۱۷۶ کیلومتری غرب کرمانشاه قرار دارد که کمترین فاصله را تا بغداد و شهر‌های زیارتی عراق دارد به‌طوری که مرز خسروی تا بغداد ۱۹۰ کیلومتر، تا کاظمین ۲۰۳ کیلومتر، تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر، تا کربلا ۳۱۵ کیلومتر و تا نجف ۳۸۰ کیلومتر فاصله دارد.

 فریبرز کرمی با اشاره به اهمیت و ظرفیت پایانه مرزی خسروی که پس از سال‌ها بسته بودن حالا این مرز باز شده است گفت: با گشایش مرز خسروی تردد زائران ابا عبدالله الحسین (ع) به مسیر اصلی خود باز میگردد و «دروازه عتبات عالیات» به جایگاه اصلی و محوری خود برگشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه اظهار کرد: در تمام ورودی‌ها به استان کرمانشاه اقداماتی نظیر روکش و لکه گیری آسفالت، ایمنی راه و روشنایی مسیرها، خط کشی جاده‌ها و نصب تابلو علائم انجام شده است.

به گفته آقای کرمی در استان کرمانشاه در مسیر بزرگراه اربعین تا مرز خسروی و از اسلام آباد غرب تا حمیل برای زائرانی که قصد خروج از مرز مهران را دارند پیمانکاران ۱۹ اکیپ راهداری در حال فعالیت هستند که هشت اکیپ فقط مخصوص اربعین حسینی است.

کرمی در پایان نیز با بیان اینکه برکات بازگشایی دائم این مرز به اقتصاد و اشتغالزایی، ایجاد امنیت پایدار و جذب سرمایه گذاران کمک بسزایی خواهد کرد، گفت: مسئولان کشوری و دولتی باید نگاه ویژه‌ای به این پایانه مرزی و پایانه‌های مرزی سومار، پرویزخان، شوشمی و شیخ صله که هر کدام دارای شرایط خاص و بالقوه‌ای در حوزه تجارت و ترانزیت کالا و خدمات هستند، داشته باشند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.