| کد خبر: 228561 |

رییس پلیس راه استان خبر داد

افزایش 80 درصدی "ترددهای نوروزی" در محورهای کرمانشاه/ عودت 350 خودرو به شهرهای مبدا

رییس پلیس راه استان کرمانشاه از عودت 350 خودرو با پلاک شهرهای قرمز و نارنجی به شهرهای مبدا خبر داد.

تین نیوز

رییس پلیس راه استان کرمانشاه از عودت 350 خودرو با پلاک شهرهای قرمز و نارنجی به شهرهای مبدا خبر داد.

به گزارش تین نیوز سرهنگ محمد حیدری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به شروع طرح نوروزی پلیس راه از 26 اسفند گفت: در این طرح در کنار نظارت و کنترل اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی، ممانعت از ورود خودروهای با پلاک شهرهای با وضعیت "قرمز" و "نارنجی" کرونا را  هم در دستور کار داریم.

وی افزود: با توجه به این مصوبه ستاد ملی کرونا، گشت های پلیس راه در پنج ورودی استان مستقر شده و از ابتدای نوروز تاکنون از ورود 350 خودرو مربوط به شهرهای قرمز و نارنجی به استان جلوگیری شده است.

حیدری خاطرنشان کرد: این 350 خودرو علاوه بر اعمال جریمه، به شهرهای مبدا عودت داده شده اند.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه در ادامه از افزایش 80 درصدی تردد در محورهای استان خبر داد و افزود: بیشترین حجم تردد مربوط به محور کرمانشاه-اسلام آبادغرب، کرمانشاه-کامیاران و کرمانشاه-همدان است.

حیدری خاطرنشان کرد: خوشبختانه علی رغم این حجم افزایش تردد مجموع تصادفات استان طی مدت اجرای طرح نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد کاهش و آمار فوتی های تصادفات هم طی این مدت پنج درصد کاهش داشته است.

وی یادآور شد: طی این مدت متاسفانه تعداد مجروحین تصادفات افزایش 17 درصدی داشته است.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: بیشترین حوادث در مدت اجرای طرح، مربوط به واژگونی خودرو بوده که 47 درصد تصادفات طی این مدت را شامل می شود.

وی سبقت و سرعت غیرمجاز را عامل عمده تصادفات استان عنوان کرد وافزود: توصیه اکید این است که رانندگان حتما در طول مسیر رعایت سرعت مجاز را داشته و بطور جد از سبقت غیرمجاز خودداری کنند.

حیدری با اشاره به استقرار 95 تیم گشتی محسوس و نامحسوس در راه های استان، گفت: در کنار حضور این تیم ها از سامانه های هوشمند هم برای کنترل تردد در مسیر های استان استفاده می شود.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه در ادامه از مردم خواست تا بطور جد از انجام سفرهای نوروزی در شرایط کرونایی اجتناب کرده و برای حفظ جان و سلامت خود و دیگران در مدت تعطیلات در خانه بمانند.

وی افزود: همچنین توصیه می شود افرادی که به هر دلیل مجبور به سفر شده‌اند حتما در طول مسیر رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی را داشته و بطور جد از انجام سرعت و سبقت غیرمجاز اجتناب کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.