| کد خبر: 196756 |

زوار اربعین در کرمانشاه با ۲۰۰ دستگاه اتوبوس جابه‌جا می‌شوند

زوار اربعین حسینی با ۲۰۰ دستگاه اتوبوس در این استان جابه‌جا می‌شوند.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرمانشاه تامین رفاه و آسایش زائران اربعین و ارائه خدمات مطلوب به آنها را در دستور کار این اداره کل دانست و گفت: زوار اربعین حسینی با ۲۰۰ دستگاه اتوبوس در این استان جابه‌جا می‌شوند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، فریبرز کرمی درباره آخرین مصوبات جلسه کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین حسینی و اقدام های دستگاه‌های عضو افزود: سازمان اتوبوسرانی کرمانشاه برابر تصمیمات ستاد اربعین استان اقدام لازم را برای معرفی ناوگان اتوبوسی مستقر در مرز خسروی به منظور جابه‌جایی زوار اربعین به عمل خواهد آورد.

وی با بیان اینکه ۲۰۰ دستگاه اتوبوس برای خدمات رسانی به زوار اربعین تدارک دیده شده است، گفت: استان کرمانشاه به عنوان پس‌کرانه تعریف شده و ۱۱ استان معین با امکانات خود در استان ما مستقر می‌شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرمانشاه در ادامه گفت: همچنین تشکل‌های صنفی بخش مسافر نسبت به تعیین نرخ جابه‌جایی مسافر در ایام اجرای طرح به مرزهای چهارگانه و بالعکس اقدام خواهند کرد و از ۲۴ تا ۲۹ مهرماه از مرز خسروی به شهرستان‌های پس کرانه با لحاظ جبران نرخ رفت و برگشت اقدام می‌شود.

کرمی افزود: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی هم اقدام لازم را در راستای راه‌اندازی و استقرار جایگاه‌های سیار سوخت استان شامل نصب یک دستگاه جایگاه سیار گازوئیل در پایانه مسافربری شهید کاویانی، نصب ۲ دستگاه جایگاه سیار بنزین و گازوئیل در مسیر برگشت سرپل ذهاب به اسلام‌آبادغرب و ۲ دستگاه جایگاه سیار بنزین و گازوئیل در پایانه مرزی خسروی به عمل می‌آورد.

وی همچنین از پیگیری‌های لازم در خصوص افزایش استقرار دستگاه‌های عابر بانک در پایانه‌های مسافربری شهید کاویانی و راه کربلا از طریق مبادی ذیربط خبر داد.

وی عنوان کرد: ادارات و ارگان‌های عضو کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین حسینی نسبت به اعلام و معرفی لیست ناوگان و رانندگان زیرپوشش اقدام خواهند کرد.

مرز خسروی به عنوان نزدیکترین مسیر عبور زوار عتبات‌ عالیات به عراق مطرح بوده که بعد از سال‌ها انتظار ۱۵ شهریور امسال با حضور وزرای کشور ایران و عراق بازگشایی شد، به همین جهت مسئولان استان تمام تلاش خود را برای میزبانی هرچه بهتر از زوار به کار گرفته‌اند.

مرز خسروی نزدیک ترین نقطه از کشورمان به بغداد پایتخت کشور عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و سامرا  ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد، عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال ۷۷ در نقطه صفر مرزی آغاز  شد و در سال ۸۱ با ۷۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.