| کد خبر: 191269 |

افزایش سه درصدی صادرات کالا از گمرکات کرمانشاه

صادرات کالا از گمرکات کرمانشاه سه درصد افزایش یافت.

تین نیوز

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه گفت: صادرات کالا از طریق گمرکات استان کرمانشاه نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش سه درصد افزایش و از حیث وزن ۱۴ درصد رشد داشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، خلیل حیدری افزود: در سه ماه نخست سال جاری ۶۰۹ میلیون دلار کالا به وزن یک میلیون و ۳۶۵ هزار تن از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شد.

او گفت: ۳۴۵ میلیون دلار با وزن ۷۸۳ هزار تن از کالاهای فوق در گمرکات کرمانشاه، پرویزخان، خسروی و پاوه اظهار و صادر شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۱۵ درصد افزایش و از حیث وزن نیز هشت درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: سایر گمرکات کشور نیز در این مدت ۲۶۴ میلیون دلار کالا با وزن ۵۸۲ هزار تن از طریق مرزهای استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر کرده‌اند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن ۲۲ درصد افزایش و از حیث ارزش ۱۰ درصد کاهش داشته است.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه عمده کالاهای صادراتی از طریق این گمرکات را گوجه فرنگی تازه یا سردکرد، هندوانه تازه، میله‌های آهنی یا فولادی گرم نوردشده، انواع بستنی حتی دارای کاکائو، لوازم خانه داری و پاکیزگی از مواد پلاستیکی، کولرهای آبی خانه با هوادهی حداکثر هشت هزار فوت مکعب در دقیقه، پنیر، خربزه، دوغ، ماست، کود شیمیایی اوره، ظروف ملامین عنوان کرد و افزود: بیشتر کالاهای فوق به کشور عراق صادر می‌شود.

حیدری مجموع اقلام صادراتی اظهار شده در سه ماه نخست سال ۱۳۹۸ از گمرکات استان کرمانشاه را ۴۸۵ نوع کالا اعلام کرد و گفت: در سه ماه نخست سال جاری در مجموع از گمرکات استان کرمانشاه به ۲۰ کشور صادرات قطعی انجام شده است.

استان کرمانشاه با ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با ۲ بخش کُرد و عرب نشین عراق و داشتن ۶ مرز رسمی و بازارچه فعال، سالانه حدود نیمی از کل صادرات کالاهای غیرنفتی کشورمان به عراق را به خود اختصاص می‌دهد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.