| کد خبر: 189143 |

رشد ۲۷ درصدی صادرات خروجی از مرز‌های استان کرمانشاه

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه، از افزایش صادرات خروجی از مرز‌های استان در ۲ ماه سپری شده از سال جاری خبر داد .

تین نیوز

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه، از افزایش صادرات خروجی از مرز‌های استان در ۲ ماه سپری شده از سال جاری خبر داد .

به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه، از افزایش صادرات خروجی از مرز‌های استان در ۲ ماه سپری شده از سال جاری خبر داد و گفت: میزان صادرات در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش رشد ۲۷ درصدی و از حیث وزن نیز رشد ۱۶ درصدی داشته است.

خلیل حیدری افزود: در ۲ ماه سپری شده از سال جاری ۴۷۱ میلیون و ۶۰۸ هزار و ۸۲۰ دلار کالا به وزن یک میلیون و ۲۸ هزار و ۱۹۷ تن از طریق مرزی استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شد.

او گفت: از مجموع این صادرات، ۲۸۳ میلیون و ۶۰۴ هزار و ۵۲۶ دلار آن با وزن ۵۰۴ هزار و ۶۸۵ تن از طریق گمرک پرویزخان به خارج از کشور صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از حیث ارزش ۴۸ درصد افزایش و از حیث وزن پنج درصد کاهش داشته است.

وی اظهار داشت: در این مدت صادرات خروجی از گمرک بازارچه مرزی سومار ۷۲ میلیون و ۵۳۲ هزار و ۷۷۸ دلار کالا به وزن ۱۴۹ هزار و ۵۰۷ تن می‌باشد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از حیث ارزش ۵۵ درصد و از لحاظ وزنی ۱۶ درصد کاهش داشته است.

حیدری، صادرات خروجی از گمرک شیخ صله را نیز ۴۱ میلیون و ۵۴۱ هزار و ۱۴۰ دلار کالا به وزن ۹۲ هزار و ۶۳۵ تن عنوان کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از حیث وزن و ارزش رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.

مدیرکل گمرکات کرمانشاه در ادامه میزان صادرات خروجی از گمرک خسروی را ۶۴ میلیون و ۵۰۳ هزار و ۳۳۳ دلار کالا به وزن ۲۱۰ هزار و ۹۳۷ تن عنوان کرد و افزود: این میزان کالا در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از حیث ارزش ۴۳۲ درصد افزایش و از لحاظ وزن ۲۳۱ درصد رشد داشته است.

وی همچنین گفت: در ۲ ماه نخست سالجاری میزان صادرات خروجی از گمرک بازارچه مرزی شوشمی ۹ میلیون و ۴۲۷ هزار و ۴۳ دلار کالا به وزن ۷۰ هزار و ۴۳۱ تن می‌باشد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از حیث ارزش ۲۵ درصد رشد و از لحاظ وزنی ۳۹ درصد کاهش داشته است.

او عمده کالا‌های صادراتی از طریق این گمرکات را گوجه فرنگی تازه یا سردکرد، هندوانه تازه، خربزه، میله‌های آهنی یا فولادی گرم نورد شده و تاب داده شده یا با تغییر شکل یافتگی‌های حاصل از نورد، انواع بستنی حتی دارای کاکائو، کولر‌های آبی خانه با هوادهی حداکثر هشت هزار فوت مکعب در دقیقه، لوازم خانه داری و پاکیزگی از مواد پلاستیکی، انواع دوغ، انواع ماست، کود شیمیایی و ظروف ملامین عنوان کرد.

منبع: سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.