| کد خبر: 223627 |

تردد خودرو در جاده‌های کردستان ۲۱ درصد کاهش یافت

مدیر مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: در سه هفته اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی و ممنوعیت تردد (اول تا ۲۱ آذر)، رفت و آمد خودروها در جاده‌های این استان به نسبت سه هفته ماقبل خود ۲۱ درصد کاهش یافت.

تین نیوز

مدیر مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: در سه هفته  اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی و ممنوعیت تردد (اول تا ۲۱ آذر)، رفت و آمد خودروها در جاده‌های این استان به نسبت سه هفته ماقبل خود ۲۱ درصد کاهش یافت.

به گزارش تین نیوز، دانش زندی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت و همزمان با آغاز طرح محدودیت‌های کرونایی و ممنوعیت تردد مسافران به منظور کاهش شیوع ویروس کرونا در این استان سه میلیون و ۷۰۷ هزار مورد تردد ثبت شد.

وی اضافه کرد: این میزان تردد به نسبت مدت مشابه سال سه هفته ماقبل (۱۰ تا ۳۱ آبان ۱۳۹۹) که چهار میلیون و ۷۱۵ هزار مورد بود از ۲۱ درصد کاهش و همچنین نسبت به مدت مشابه سال گذشته (یک تا ۲۱ آذر ۱۳۹۸) نیز ۱۱ درصد کاهش داشته است.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان یادآور شد: رفت و آمد وسایل نقلیه سنگین در این مدت ۱۸ درصد ترددهای جاده‌ای استان را به خود اختصاص داد.

زندی افزود: در سه هفته اعمال محدودیت‌های کرونایی و ممنوعیت تردد، ۵۶۲ هزار خودرو از مبادی ورودی به استان وارد و ۵۸۰ خودرو نیز خارج شد که به نسبت مدت مشابه سال گذشته خود در ورود خودروها ۲۸ درصد و خروج آنها ۲۹ درصد کاهش داشته است.

به گزارش ایرنا، طرح جامع اعمال محدویت‌های پویا ستاد ملی کرونا، از روز شنبه یکم آذر با ممنوعیت ورود خودروهای غیر بومی و خروج خودروهای بومی به شهرهای نارنجی و قرمز از نظر وضعیت شیوع ابتلا به ویروس کرونا به مرحله اجرا در آمده و تا بازگشت استان به وضعیت زرد ادامه دارد.

هم اکنون شهرهای سنندج، قروه، کامیاران، دیواندره و بیجار در وضعیت نارنجی و شهرهای بانه، سقز، مریوان، دهگلان و سروآباد نیز  در وضعیت زرد ابتلا به کرونا هستند.

در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ظهر شنبه ۲۲ آذر ۱۰۲بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان کردستان شناسایی شده و اما خوشبختانه استان در این روز فوتی نداشت بنابر این آمار تعداد جانباختگان کرونا از اسفندماه پارسال تاکنون با همان ۹۹۲ نفر ثابت ماند.

در حال حاضر ۳۱۴ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۳۰۸ نفر در سنندج، ۳۳نفر در سقز، ۱۶ نفر در مریوان، ۲۱ نفر در قروه، ۱۱نفر در کامیاران، ۱۱ نفر در بانه، ۱۰ نفر در بیجار، ۱۰نفر در دیواندره و ۱نفر در سروآباد تحت درمان قرار دارند ضمن اینکه ۸۴ نفر از بیماران کرونایی بدلیل وخامت حال در بخش مراقبت های ویژه (ICU) بیمارستان‌های این استان بستری هستند.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر شنبه ۲۲  آذر در مجموع هشت هزار و ۲۰۱بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی و ۲۲۱ بیمار نیز جان خود را از دست دادند.

از اسفند پارسال تاکنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به یک میلیون ۱۰۰ هزار و ۸۱۸ نفر رسیده و ۵۱ هزار و ۹۴۹ نفر هم جان خود را از دست داده‌اند که ۸۰۰ هزار و ۷۴۳ نفر بهبود یافته‌اند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.