| کد خبر: 222548 |

مه غلیط موجب اختلال تردد در جاده‌های کردستان شد

مدیر مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: مه غلیظ صبحگاهی در برخی راه‌های ارتباطی این استان موجب کاهش دید به حدود ۱۰۰ متر و اختلال در رانندگی شده است.

تین نیوز

مدیر مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: مه غلیظ صبحگاهی در برخی راه‌های ارتباطی این استان موجب کاهش دید به حدود ۱۰۰ متر و اختلال در رانندگی شده است.

به گزارش تین نیوز، دانش زندی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مه گرفتگی پدیده غالب جاده‌ها در ابتدای روز است که توصیه داریم رانندگان با احتیاط بیشتری در این مسیرها تردد کنند.

وی اضافه کرد: غظلت این پدیده به ترتیب در محور سنندج - کامیاران و بیجار - زنجان حداکثر دید ۱۰۰ متر، سنندج - دهگلان در محدوده صلوات آباد با دید افقی۲۵۰ متر و مریوان - باشماق با ۵۰۰ متر دید بیشتر از نقاط دیگر است.

زندی با بیان اینکه گردنه‌ها مهمترین مناطق درگیر با پدیده مه گرفتگی در جاده‌های این استان است، یادآور شد: راه ارتباطی سقز - بوکان، سقز - بانه و سنندج - دیواندره از دیگر نقاط درگیر با این پدیده است.

وی تاکید کرد: طبق پیش بینی‌های هواشناسی آسمان کردستان تا روز چهارشنبه پایدار است و پس از آن احتمال ورود یک سامانه بارشی دیگر وجود دارد.

زندی افزود: سامانه ۱۴۱ اعلام وضعیت جاده‌ها در هر ۲ ساعت یکبار بروز رسانی می‌شود و مسافران می‌توانند به منظور مدیریت سفر خود از این سامانه اطلاعات لازم را کسب کنند.

طرح زمستانی راهداری همه ساله از ۱۵ آبان در سراسر کشور شروع می‌شود اما در کردستان به علت برفگیر بودن و داشتن گردنه‌های متعدد این طرح به صورت غیر رسمی زودتر از موعد آغاز شد.

در طرح زمستانی سال گذشته  ۴۷۵ راهدار کردستان به صورت آماده باش و ۲۴ ساعت در خدمت مسافران هستند.

راهداران در قااب طرح‌های مختلف زمستانه، نوروزی و تابستانی بیش از هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه های استان را شامل یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر در مسیرهای بین شهری و ۶ هزار و ۶۰۰ کیلومتر در راه روستایی را تحت پوشش قرار می‌دهند.

استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می شود.

همچنین جاده های بین شهری این استان دارای ۳۸ گردنه برفگیر و جاده های روستایی نیز دارای ۶۶ گردنه برفگیر بوده که این گردنه ها هنگام بارش باران عمدتا شاهد لغزندگی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.