◄ نگاهی به دستاوردهای چهره های ماندگار حمل و نقل؛ حسن شفتی و احمد خرم
دو چهره ماندگار بخش حمل و نقل که به پاس نقش برجسته، مؤثر و ماندگارشان برای آنان بزرگداشت هم گرفته شده حسن شفتی و احمد خرم هستند که دستاوردهای آن ها تأثیر قابل توجهی در بخش حمل و نقل کشور داشته است.

بخش حمل و نقل در سالیان گذشته چهره های شاخصی به کشور عرضه کرده که برخی از آنان چشم از جهان فروبسته و برخی در قید حیات هستند و امید است که وجودشان از گزندها به دور باشد.
به گزارش تین نیوز ، دو چهره ماندگار بخش حمل و نقل که به پاس نقش برجسته، مؤثر و ماندگارشان برای آنان بزرگداشت هم گرفته شده حسن شفتی و احمد خرم هستند که دستاوردهای آن ها تأثیر قابل توجهی در بخش حمل و نقل کشور داشته است.
این افراد با تخصص خود موجب نوآوری و ایجاد تحول در حوزه حمل و نقل شده و با اخلاق حرفه ای و شخصیت تأثیرگذاری که داشته اند ، موجب ماندگاری نام خود شده اند.
حسن شفتی که از او به عنوان پدر هوانوردی ایران هم یاد می شود، از مدیران ارشد و اثرگذار در صنعت هوانوردی ایران بوده که در دوره ای حساس ریاست سازمان هواپیمایی کشوری و مدیریت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) را بر عهده داشت. او با تجربه ای عمیق در مدیریت اجرایی و بین المللی، در توسعه صنعت هوایی کشور نقشی کلیدی ایفا کرد.
شفتی از تیرماه ۱۳۶۲ تا دی ماه ۱۳۶۳ ریاست سازمان هواپیمایی کشوری را بر عهده داشت. در این دوره، تلاش هایی در جهت بازسازی و به روزرسانی ناوگان هوایی، تدوین مقررات پروازی و تعامل با نهادهای بین المللی صورت گرفت.
در دوران مدیرعاملی او در هما، یکی از اقدامات مهم، پیگیری خرید هواپیماهای ایرباس A300-600 در شرایط سخت تحریم بود که نشان از توانمندی او در مذاکرات فنی و دیپلماتیک دارد.
از دیگر سوابق قابل توجه شفتی، ریاست بر سازمان فضایی کشور، سفارت ایران در اسپانیا و همچنین ریاست دانشکده هوافضای دانشگاه امیرکبیر است. این مسئولیت ها نشان دهنده جایگاه برجسته او در حوزه های علمی، مدیریتی است.
احمد خرم از چهره های برجسته مدیریت اجرایی ایران در دوران پس از انقلاب اسلامی است که نقش مؤثری در توسعه زیرساخت های حمل و نقل کشور ایفا کرده است. او که سابقه وزارت راه و ترابری در دولت دوم محمد خاتمی را در کارنامه دارد، در طول مسئولیت خود با اجرای پروژه های مهمی مانند راه اندازی فرودگاه امام خمینی، تدوین طرح جامع حمل و نقل و بهبود ایمنی جاده ای شناخته شد. با وجود موفقیت های فنی، خرم در برابر چالش های سیاسی و انتقادهای مجلس وقت نیز قرار گرفت و در نهایت از سوی مجلس هفتم استیضاح شد. مرور کارنامه او، تصویری روشن از فرصت ها و چالش های مدیریتی در حوزه زیرساخت ایران ارائه می دهد.