قطعات ریلی خط راه آهن شهرکرد – سفید دشت – مبارکه به چهارمحال و بختیاری رسید
خط ریلی راه آهن شهرکرد – سفیددشت مبارکه شامل چهار قطعه است، قطعه نخست آن ۴۱ کیلومتر، قطعه دوم ۲۰ کیلومتر و قطعه سوم و چهاردم هر کدام ۳۱ کیلومتر و در مجموع ۹۲ کیلومتر طول دارد که از ایستگاه حسن آباد اصفهان منشعب و به شهرکرد ختم می شود.

قطعات ریلی خط راه آهن شهرکرد – سفید دشت – مبارکه روز جهارشنبه به چهارمحال و بختیاری وارد شد تا عملیات ریل گذاری در این استان آغاز شود؛ این رویداد، گامی مهم در توسعه شبکه حمل و نقل ریلی کشور که نوید بخش روان سازی جابه جایی مسافر، کالا و رونق اقتصادی منطقه است.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، ۲۰ فروردین ۱۴۰۴ هوشنگ بازوند معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در سفر خود به چهارمحال و بختیاری وعده آغاز ریل گذاری خط راه آهن شهرکرد – سفید دشت – مبارکه را در نیمه نخست سال جاری داده بود که این وعده از روز ۲۱ خرداد با ورود نخستین محموله ریل به شهرکرد وارد فاز عملیاتی شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: یکی از پروژه های پیشران این استان اتصال به خط ریلی کشور است.
خدایار باقری افزود: خط ریلی راه آهن شهرکرد – سفیددشت مبارکه شامل چهار قطعه است، قطعه نخست آن ۴۱ کیلومتر، قطعه دوم ۲۰ کیلومتر و قطعه سوم و چهاردم هر کدام ۳۱ کیلومتر و در مجموع ۹۲ کیلومتر طول دارد که از ایستگاه حسن آباد اصفهان منشعب و به شهرکرد ختم می شود.
وی اظهار داشت: در این مسیر ۲ ایستگاه در شهر شهرکرد و شهر سفید دشت وجود دارد.
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: پیشرفت فیزیکی پروژه زیرسازی خط ریلی شهرکرد – سفیددشت – مبارکه ۸۰ درصد و همچنین پیشرفت فیزیکی ایستگاه ها نیز ۵۰ درصد است.
وی با اشاره به تخلیه نخستین محموله و ریل گذاری خط راه آهن شهرکرد – سفید دشت – مبارکه گفت: براساس هماهنگی های انجام شده به زودی کار ریل گذاری به صورت رسمی از ایستگاه منظریه شهرکرد آغاز می شود.
باقری با بیان اینکه ۱۱ هزار و ۲۰۰ تن ریل برای پروژه ریلی شهرکرد – سفید دشت – مبارکه نیاز است اضافه کرد: براساس هماهنگی های انجام شده از سوی استاندار چهارمحال و بختیاری با کارخانه ذوب آهن اصفهان در مرحله نخست ۲ هزار تن از ریل ها به محل پروژه حمل می شود.
وی یادآور شد: اتصال به خط ریلی یکی از مطالبه های مردم چهارمحال و بختیاری است و امید می رود با توجه به تحقق منابع مالی تا پایان دولت چهاردهم این پروژه مهم عمرانی در استان به بهره برداری برسد و مردم صدای سوت قطار را بشنوند.
به گزارش ایرنا، عملیات مطالعه و اجرای پروژه راه آهن مبارکه - سفید دشت - شهرکرد در ابتدای دهه ۹۰ آغاز شد اما به دلیل کمبود منابع مالی امروز پس از بیش از یک دهه به عنوان یکی از پروژه های نیمه کاره چهارمحال و بختیاری شناخته می شود.
راه آهن مبارکه -سفیددشت- شهرکرد به عنوان بخش مهمی از پروژه «راه آهن اصفهان-مبارکه-سفیددشت-شهرکرد» و به عنوان نقطه اتصال کریدور ریلی اصفهان- اهواز نقش مهمی در توسعه خطوط ریلی در جنوب غربی کشور دارد.