بازدید سایت : ۵۱۹۶۰
| کد خبر ۲۹۹۱۹۵
کپی شد

قطعات ریلی خط راه آهن شهرکرد – سفید دشت – مبارکه به چهارمحال و بختیاری رسید

خط ریلی راه آهن شهرکرد – سفیددشت مبارکه شامل چهار قطعه است، قطعه نخست آن ۴۱ کیلومتر، قطعه دوم ۲۰ کیلومتر و قطعه سوم و چهاردم هر کدام ۳۱ کیلومتر و در مجموع ۹۲ کیلومتر طول دارد که از ایستگاه حسن آباد اصفهان منشعب و به شهرکرد ختم می شود.

قطعات ریلی خط راه آهن شهرکرد – سفید دشت – مبارکه به چهارمحال و بختیاری رسید
تین نیوز |

قطعات ریلی خط راه آهن شهرکرد – سفید دشت – مبارکه روز جهارشنبه به چهارمحال و بختیاری وارد شد تا عملیات ریل گذاری در این استان آغاز شود؛ این رویداد، گامی مهم در توسعه شبکه حمل و نقل ریلی کشور که نوید بخش روان سازی جابه جایی مسافر، کالا و رونق اقتصادی منطقه است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، ۲۰ فروردین ۱۴۰۴ هوشنگ بازوند معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در سفر خود به چهارمحال و بختیاری وعده آغاز ریل گذاری خط راه آهن شهرکرد – سفید دشت – مبارکه را در نیمه نخست سال جاری داده بود که این وعده از روز ۲۱ خرداد با ورود نخستین محموله ریل به شهرکرد وارد فاز عملیاتی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: یکی از پروژه های پیشران این استان اتصال به خط ریلی کشور است.

خدایار باقری افزود: خط ریلی راه آهن شهرکرد – سفیددشت مبارکه شامل چهار قطعه است، قطعه نخست آن ۴۱ کیلومتر، قطعه دوم ۲۰ کیلومتر و قطعه سوم و چهاردم هر کدام ۳۱ کیلومتر و در مجموع ۹۲ کیلومتر طول دارد که از ایستگاه حسن آباد اصفهان منشعب و به شهرکرد ختم می شود.

وی اظهار داشت: در این مسیر ۲ ایستگاه در شهر شهرکرد و شهر سفید دشت وجود دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: پیشرفت فیزیکی پروژه زیرسازی خط ریلی شهرکرد – سفیددشت – مبارکه ۸۰ درصد و همچنین پیشرفت فیزیکی ایستگاه ها نیز ۵۰ درصد است.

وی با اشاره به تخلیه نخستین محموله و ریل گذاری خط راه آهن شهرکرد – سفید دشت – مبارکه گفت: براساس هماهنگی های انجام شده به زودی کار ریل گذاری به صورت رسمی از ایستگاه منظریه شهرکرد آغاز می شود.

باقری با بیان اینکه ۱۱ هزار و ۲۰۰ تن ریل برای پروژه ریلی شهرکرد – سفید دشت – مبارکه نیاز است اضافه کرد: براساس هماهنگی های انجام شده از سوی استاندار چهارمحال و بختیاری با کارخانه ذوب آهن اصفهان در مرحله نخست ۲ هزار تن از ریل ها به محل پروژه حمل می شود.

وی یادآور شد: اتصال به خط ریلی یکی از مطالبه های مردم چهارمحال و بختیاری است و امید می رود با توجه به تحقق منابع مالی تا پایان دولت چهاردهم این پروژه مهم عمرانی در استان به بهره برداری برسد و مردم صدای سوت قطار را بشنوند.

به گزارش ایرنا، عملیات مطالعه و اجرای پروژه راه آهن مبارکه - سفید دشت - شهرکرد در ابتدای دهه ۹۰ آغاز شد اما به دلیل کمبود منابع مالی امروز پس از بیش از یک دهه به عنوان یکی از پروژه های نیمه کاره چهارمحال و بختیاری شناخته می شود.

راه آهن مبارکه -سفیددشت- شهرکرد به عنوان بخش مهمی از پروژه «راه آهن اصفهان-مبارکه-سفیددشت-شهرکرد» و به عنوان نقطه اتصال کریدور ریلی اصفهان- اهواز نقش مهمی در توسعه خطوط ریلی در جنوب غربی کشور دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.