| کد خبر: 234221 |

آیا اطلاعات دیتابیس کامل خودروهای ثبت شده در پلیس راهور ناجا لو رفته است؟

یک وبسایت امنیتی خبر از اتفاقی بسیار عجیب و خطرناک داد. این وبسایت مدعی شده که اطلاعات بیش از 14 میلیون خودروی ایرانیان که در اصل از پایگاه داده پلیس ترافیک ایران لو رفته در یک فروم امنیتی منتشر شده و قابل خرید است.

تین نیوز

 یک وبسایت امنیتی خبر از اتفاقی بسیار عجیب و خطرناک داد. این وبسایت مدعی شده که اطلاعات بیش از 14 میلیون خودروی ایرانیان که در اصل از پایگاه داده پلیس ترافیک ایران لو رفته در یک فروم امنیتی منتشر شده و قابل خرید است.

طی سالیان گذشته اهمیت صیانت از داده‎های کاربران با لو رفتن اطلاعات نهادها، ادارات و سازمان‎ها به صورت فزاینده ‎ای افزایش یافته است. در واقع با لو رفتن انبوهی از اطلاعات کاربران در سرویس‎های مختلف، باید در نظر داشت که دیگر نمی‎توان با روش‎های قدیمی از داده‎های کاربران، حتی در سطوح یک برنامه کاربردی موبایلی ساده، محافظت کرد.

همانطور که در مقدمه این مطلب عنوان شد، یک وبسایت امنیتی خبر از اتفاق بسیار عجیبی از لو رفتن داده‎های کاربران ایرانی داده است. این وبسایت در پست خود مدعی شد که در یک فروم امنیتی، اطلاعات بیش از 14 میلیون وسیله نقلیه به صورت کامل لو رفته است.

این اطلاعات در حال حاضر در فروم امنیتی موسوم به raidforum عرضه می‎شود. جالب است بدانید که این فروم جز فضای دارک وب نیست و به راحتی توسط مرورگرهای عادی مانند گوگل کروم و فایرفاکس قابل دسترسی است.

rahvar-1.jpg

کاربر منتشر کننده این پست با 2 زبان انگلیسی و فارسی توضیحاتی در مورد فایل خود داده که بخش فارسی به شرح زیر است:

این دیتابیس شامل اطلاعات کامل صاحبان پلاک های انواع وسیله های نقلیه در ایران تا پایان سال 1399 در دیتابیس پلیس راهور ایران می باشد که شامل موتورسیکلت ها، خودروهای دولتی، عمومی، شخصی، صنعتی و... است.

کاربر مذکور این اطلاعات را شامل شماره پلاک، کاربری خودرو، سیستم خودرو، نوع خودرو، رنگ، شماره بدنه، شماره سریال موتور، سال ساخت، شماره VIN و حتی اطلاعات هویتی، آدرس منزل، شماره تلفن همراه و منزل و دستورات قضایی به همراه انبوهی از اطلاعات دیگر اعلام کرده است.

rahvar-2.jpg

کاربر مذکور اعلام نموده که این اطلاعات برای اولین بار عرضه شده و از سرورهای داخلی راهور استخراج شده است. قیمت خرید این اطلاعات نیز بیش از 1000 دلار و به صورت بیت کوین اعلام گردیده است.

لازم به ذکر است که پلیس راهور یا هیچ نهاد رسمی تا به حال در مورد این نشت اطلاعات و صحت و سقم ادعای کاربر مذکور، واکنشی نشان نداده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: شهر سخت افزار
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.