| کد خبر: 162991 |

از سوی یک نماینده مجلس عنوان شد:

آمار تکان‌دهنده از واردات محصولات کشاورزی

واردات برنج 86 درصد، واردات ذرت 40 درصد، سویا 11 درصد، گوشت قرمز 26 درصد، روغن پالم 21 درصد افزایش و صادرات پسته 48 درصد کاهش پیدا کرد.

تین نیوز

عضو کمیسیون عمران مجلس از بی‌توجهی وزیر جهاد کشاورزی نسبت به وجود تب برفکی، وضعیت دام‌ها، نرخ تخم‌مرغ و تولیدکنندگان داخلی چای، برنج و نخ ابریشم انتقاد کرد.

به گزارش تین‌نیوز، مهرداد بائوج لاهوتی در نشست علنی امروز (چهارشنبه 23 اسفند) مجلس در جریان بررسی استیضاح محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در موافقت با این استیضاح گفت: یکی از موافقان با بیان این‌که کشاورزی ما در حال نابودی است به علل آن اشاره کرد، اما در انتها گفت که این مورد چه ربطی به حجتی دارد؟! بنابراین ما از این به بعد باید مشکلات کشاورزی را به وزیر نفت منعکس کنیم.

نماینده مردم لنگرود در مجلس ادامه داد: در 5 سال گذشته وزیر جهاد کشاورزی فرصت داشت تا مشکلات بخش کشاورزی کشور را حل کند، بنابراین باید مطالبات خود را به وزیر کشاورزی بگوییم و این حق ما است که از وی مطالبه کنیم.

کاهش جمعیت دام به 65 میلیون رأس در کشور

وی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی تأکید کرد: زمانی که شما وزیر شدید، 120 میلیون دام با 60 میلیون جمعیت در کشور وجود داشت، اما امروز تعداد دام‌ها به 65 میلیون رسیده است. همچنین تب برفکی که از سال 94 شروع شد همچنان ادامه دارد، اما شما چه کردید؟ این نابودی که در دام کشور صورت گرفته است، فقط ما را به سمت واردات سوق می‌دهد.

لاهوتی خطاب به رئیس مجلس تصریح کرد: در کجای دنیا، شما جایی را سراغ دارید که در مدت 5 ماه و نیم در حدود 28 تا 30 میلیون قطعه مرغ سوزانده شود؟ و این در حالی است که تحقق این امر در کشور بیشتر از 10 میلیارد دلار خسارت وارد کرده است.

به گزارش خانه ملت، وی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: شما می‌توانستید مانع از گسترش بیماری آنفلوانزای مرغی شوید و مانع از بروز این خیانت بزرگ در کشور شوید، چرا این کار را نکردید؟ کما اینکه امروز شاهد این هستیم که تخم‌مرغ از 6 هزار تومان به 15 هزار تومان تبدیل‌شده است. همچنین شب عید قیمت مرغ از کیلویی 4500 تومان به 8000 تومان رسیده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم عنوان کرد: به‌رغم اینکه در قانون برنامه ششم به این امر تأکید شده بود که نباید محصولات ترا ریخته وارد کشور شود، اما شما از کشورهایی که خودمصرف این محصولات را ممنوع کرده‌اند، اقدام به خرید محصولاتشان کردید و با این اقدام سونامی سرطان را در کشور رواج دادید.

وی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: شما نامه محرمانه‌ای که سازمان بازرسی و وزیر بهداشت در مورد سونامی سرطان خطاب به شما و رئیس‌جمهور نوشتند را مجدد بخوانید، ما با این ملت چه باید می‌کردیم؟ چرا این کار را کردید؟

لاهوتی یادآور شد: در رابطه با وضعیت مراتع در برخی دستگاه‌های دولتی در حمایت از صاحبان منافع دارای نفوذ، منافع آن‌ها را به منافع ملی ترجیح داده و منافع ملی را فروختید، چرا این کار را کردید؟

نماینده مردم لنگرود در مجلس  در انتقاد به وضعیت تولید نخ ابریشم در کشور تصریح کرد: ما بیش از این در کشور 10 هزار تن نخ ابریشم تولید می‌کردیم که در زمان فعالیت شما این میزان به 100 تن رسید. آقای لاریجانی؛ در زمان سفری که به گیلان داشتیم، به شما گفتم که ما یک هزار تن نخ ابریشم تولید می‌کردیم. تعرفه ابریشم 200 درصد بود که امروز به 15 درصد رسیده است به این معنا که ابریشم با نخ صفر وارد کشور می‌شود؛  کدام کشور این بلا را سرخود می‌آورد، آن‌ها در شرایطی که اگر این میزان نخ ابریشم دست چینی‌ها بود ، امروز مقدار هزار تن را به 10 هزار تن تبدیل کرده بودند، در این صورت چطور باید مشکل بیکاری را رفع کنیم؟ شما نخ ابریشم را نابود کردید.

وی در انتقاد به وضعیت چای‌کاران افزود: دستان پینه‌بسته چای‌کاران به‌گونه‌ای است که اگر به آن‌ها دست بدهیم همچون اره دست شمارا می‌برد، ولی هنوز شما پول آن‌ها را نداده‌اید، در زمان فعالیت شما 80 هزار تن تولید چای خشک به 20 هزار تن رسیده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس در مورد وضعیت برنج‌کاران خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: شما در عرض 45 روز 3 نامه مختلف به وزیر صنعت، معدن و تجارت نوشتید که در یکی از آن‌ها تأکید کردید که برنج وارد نشود که در پی آن ما به شما مراجعه کردیم و گفتیم که این خیانت است، شما حرف ما را پذیرفتید و نامه نوشتید که برنج وارد نشود، اما بازهم برای بار سوم نامه نوشتید که برنج وارد بشود! شما مدافع واردکننده نیستید و باید مدافع تولیدکنندگان باشید.

نماینده مردم لنگرود در مجلس گفت: برنجکار، کشاورزان و سوله داران را تبدیل به سرمایه‌دار کردید.

وی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: شما جشن خودکفایی گندم گرفتید، اما خاک را با گندم مخلوط کردند و به مردم فروختند. بنده یک‌بار با آقای وزیر تأکید کردم که اگر صداوسیما در این زمینه خیانت کرده جلوی آن گرفته شود اما این مسئله در صداوسیما پخش شد و ما به خودکفایی گندم نرسیدیم.

کاهش 48 درصدی صادرات پسته در کشور

لاهوتی تأکید کرد: شما خاک را به‌جای گندم خریدید، متأسفانه واردات برنج 86 درصد، واردات ذرت 40 درصد، سویا 11 درصد، گوشت قرمز 26 درصد، روغن پالم 21 درصد افزایش و صادرات پسته 48 درصد کاهش پیدا کرد.

این نماینده در مجلس دهم با اشاره به مشکلاتی در بخش استاندارد تصریح کرد: نامه رئیس سازمان بازرسی خطاب به رئیس‌جمهور در این بحث وجود دارد که بنده به‌عنوان یک انسان از این نامه ناراحت شدم زیرا درصد آلودگی و آلایندگی‌ها از 20 درصد به 40 درصد افزایش پیداکرده است و طبق هشدارها افزایش سرطان در کشور در حال انجام است. متأسفانه این موارد به دلیل منافع یک عده آدم دارای منفعت وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی جلوی افراد مرتبط با این وزارتخانه را بگیرد، گفت: در بهترین نقطه از حوزه انتخابیه بنده 20 هکتار زمین بین برخی مسئولان در وزارت جهاد کشاورزی تقسیم‌شده است، آقای وزیر جلوی همکاران خودتان را بگیرید و به کشاورزان و مردم کاری نداشته باشید. فردی مدیرکل جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان است اما در شهر بنده زمینی را در بهترین نقطه دریافت کرده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.