| کد خبر: 251265 |

◄ وعده بهره برداری از 2 خط کنارگذر شمال غرب میاندوآب

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل در سفر به استان آذربایجان غربی گفت:‌ بهره برداری از 2 خط مسیر چهار خطه کنارگذر شمال غرب میاندوآب از تبریز به سمت ارومیه اولویت اول بهره برداری در نظر گرفته شده است.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل در سفر به استان آذربایجان غربی گفت:‌ بهره برداری از 2 خط مسیر چهار خطه کنارگذر شمال غرب میاندوآب از تبریز به سمت ارومیه اولویت اول بهره برداری در نظر گرفته شده است.

به گزارش تین نیوز ،  خیرالله خادمی 14 دی ماه در سفر به استان آذربایجان غربی با بیان این مطلب افزود: در صورت تامین اعتبار مورد نیاز به میزان 450 میلیارد تومان تا پایان سال 1402 این بخش از کنارگذر به بهره برداری می رسد.

وی در بازدید از محور میاندوآب - میانه گفت: میاندوآب یکی از شهرستان های بزرگ و مهم در استان آذربایجان غربی است که از نظر تردد به عنوان یک مرکز عبور و تلاقی سایر محورها در استان محسوب می شود و ساماندهی محورهای موجود و احداث مسیرهای جدید در این محدوده یکی از اولویت های شرکت ساخت وتوسعه در استان است.

خادمی طول محور را 181 کیلومتر اعلام کرد و ادامه داد: این پروژه یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان آذربایجان غربی است که عملیات اجرایی در 151 کیلومتر از محور در مرحله روسازی است و اجرای یک لایه آسفالت آن انجام شده است و عملیات اجرایی در 30 کیلومتر دیگر نیز در مرحله خاکبرداری و احداث ابنیه قرار دارد.

معاون وزیر راه  وشهرسازی کاهش یک ساعت و نیم از زمان سفر به ارومیه از مرکز کشور را از مزایای این محور دانست و گفت: این محور با اتصال به آزادراه زنجان - تبریز و به واسطه محور تهران - میانه - تبریز و اتصال به شمال استان و ارومیه به مرز ایران و ترکیه متصل می شود که در مقایسه با محور تهران- بازرگان حدود 65 کیلومتر کوتاه تر می کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در این سفر همچنین از کنارگذر شمال غرب میاندوآب بازدید کرد و در خصوص این پروژه گفت: این کنارگذر به طول 11 کیلومتر ابتدای کریدور بزرگراهی غرب کشور قرار دارد و به دلیل اهمیتی در ترافیک منطقه و ساماندهی عبور و مرور شهرستان میاندوآب دارد از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان است  و تامین بخشی از اعتبار مورد نیاز آن از محل ماده 56 قانون بودجه مصوب شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت:‌ هزینه های ارزیابی و رفع معارضین در تقاطع ورودی کنارگذر یکی از مشکلات پروژه محسوب می شود که نیازمند 90 میلیارد تومان اعتبار است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.