| کد خبر: 250481 |

شهردار تهران وعده داد:

◄ ورود 25 خودروی برقی به چرخه حمل و نقل عمومی تا نوروز

درحال توسعه مترو هستیم و تا نوروز ۲۵ دستگاه خودروی برقی وارد چرخه حمل و نقل عمومی خواهد شد.

تین نیوز

شهردار تهران گفت: درحال توسعه مترو هستیم و تا نوروز ۲۵ دستگاه خودروی برقی وارد چرخه حمل و نقل عمومی خواهد شد.

به گزارش تین نیوز ، علیرضا زاکانی شهردار تهران  28 آبان در آیین رونمایی از تاکسی ون‌ های تهران با بیان این مطلب گفت: حدود ۷۰ درصد خودروهای شخصی درحال تردد در تهران هستند با اینکه درحال توسعه مترو هستیم اما واگن مورد نیاز را در اختیار نداریم و کل داشته ما ۱۵۰۰ واگن است که ۲۰۰ مورد آن از رده خارج و هزار و صد مورد آن نیازمند اورهال است.

شهردار تهران با اشاره به اتوبوسرانی گفت: در سند جامع حمل و نقل ۱۰ هزار اتوبوس ثبت شده بود اما اکنون با سقف استاندارد فاصله معناداری داریم و نیازمند این هستیم تا از الگوهایی مانند تراموا بهره ببریم و هم توسعه اتوبوسرانی را داشته باشیم.

وی گفت: بنای امسال مدیریت شهری تکمیل ۵ هزار دستگاه اتوبوس است و اولویت اول نیز تولید داخل است و اگر ظرفیت تولید داخل تکمیل شد به سمت خرید اتوبوس‌های خارجی می‌ رویم.

زاکانی درباره حمل و نقل سبک گفت: ۷۲ هزار تاکسی و ۶ هزار ون در تهران وجود دارد که ۹۶ درصد ون ها فرسوده هستند نباید مردم از سر ناچاری به سمت حمل و نقل عمومی روی بیاورند.

شهردار تهران افزود: باید بهترین خودروها را به تاکسی‌ ها اختصاص دهیم ون‌ های که امروز وارد ناوگان می‌ شوند مناسب مردم تهران هستند و قول داده شده است تا ون‌ های برقی نیز تولید شوند و تا قبل از عید ۲۵ دستگاه خودروی برقی وارد چرخه خواهد شد و پس از آن ون‌ های برقی وارد ناوگان می‌شود.

وی با بیان اینکه باید به حمل و نقل ترکیبی روی بیاوریم گفت: مردم باید خودشان حمل و نقل عمومی را انتخاب کنند و در آینده نزدیک از این برنامه رونمایی خواهیم کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.