| کد خبر: 247790 |

وعده ای از وزیر راه و شهرسازی:

◄ عملیات اجرایی فرودگاه سقز به زودی آغاز می‌ شود

بخشی از کارهای فرودگاه سقز انجام و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شده است.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر تیر ماه خود به استان کردستان وعده داد: عملیات اجرایی فرودگاه سقز به زودی آغاز می‌ شود.

به گزارش تین نیوز، رستم قاسمی 17 تیر ماه امسال در جمع خبرنگاران در استان کردستان گفت: بخشی از کارهای فرودگاه سقز انجام و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شده است.

وی افزود: این میزان ۱۰۰ میلیارد از محل شرکت فرودگاه‌های کشور و ۱۰۰ میلیارد از اعتبارات استان پیش‌ بینی شده است که عملیات اجرایی آن به زودی آغاز می‌ شود.

وزیرر اه و شهرسازی  عنوان کرد: کردستان به لحاظ ژئوپلیتیکی در منطقه بسیار مهمی از کشور قرار دارد و در حوزه ترانزیت کشور عراق و دیگر همسایه‌ ها بسیار تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در این استان طرح‌ های عظیمی آغاز شده است، عنوان کرد: بر اساس گزارشات ارائه شده اکثر پروژه‌های استان شروع شده و در قسمت‌ های مختلف پیشرفت‌ های نسبتا خوبی دارد.

قاسمی  گفت: اکثر پروژه‌ های استان یا پیمانکار دارند یا در حال قرارداد با پیمانکاران هستند.

به گزارش تین نیوز، فرودگاه سقز در شهرستان سقز استان کردستان  ساخته می شود. این فرودگاه جهت استفاده مردم شهرستانهای شمالی استان کردستان و شهرستانهای جنوبی آدربایجان غربی به ویژه مناطق آزاد تجاری بانه و مریوان احداث شده است.

این فرودگاه به مساحت ۲۲۰ هکتار، دارای باند پرواز به طول ۲ هزار و ۹۳۰ متر، تاکسی وی به طول ۴۵۰ متر، اپرون به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع، مسیر دسترسی به فرودگاه به طول ۴۵۰ متر است. همچنین ساختمان ترمینال فرودگاه به مساحت ۲ هزار و ۲۹۸ مترمربع، شامل سالن انتظار و ترانزیت است، ساختمان جانبی هم به مساحت ۳۳۰ مترمربع احداث شده است.

ایرنا در گزارشی که تیر ماه امسال در این زمینه منتشر کرد، نوشت: بحث مطالعات فرودگاه سقز از سال ۱۳۷۵ آغاز و تا سال ۱۳۸۴ مطالعات جانبی ادامه پیدا کرد و از سال ۱۳۸۴ تا سال ۱۳۹۳حدود ۷۰ میلیارد ریال برای پروژه هزینه شد و کار به جایی رسید که پیمانکار و مشاور کنار گذاشته شده و و کار متوقف شد.

پس از آن  و بعد از حدود چهار سال توقف پروژه سال ۱۳۹۷ بار دیگر کار کلید خورد و کارفرمایی پروژه به شرکت فرودگاه‌ها و نابری هوایی ایران واگذار شد و طی تفاهم نامه ای با استانداری کردستان تعهداتی از جمله تملک زمین، جابجایی جاده قدیم سقز به مریوان از سوی استانداری داده شد و شرکت فرودگاه ها کار احداث فرودگاه را برعهده گرفت.

به نوشته ایرنا، شرکت فرودگاه ها با ۲ شرکت داخل استان کار احداث ترمینال و ساختمان جانبی فرودگاه را آغاز کرد و جهاد نصر استان مرکزی  نیز کار توسعه عوامل پروازی فرودگاه را بر عهده گرفت.

هرچند با تزریق بخشی از اعتبارات مورد نیاز، پیشرفت فیزیکی این فرودگاه به ۵۴ درصد در سال ۱۳۹۹ رسید و حتی در واپسین روزهای عمر دولت قبل افتتاح شد اما به باور کارشناسان و مسئولان این پروژه، این فرودگاه عملیاتی نبوده و همچنان با کاستی ها در بحث زیرساخت ها روبروست و نیاز است با تامین اعتبارات، به یک فرودگاه کامل و عملیاتی برای نشست و برخاست هواپیماها تبدیل شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    این عکس چه ربطی به خبر داره ؟