| کد خبر: 247384 |

◄ مطالعه ۶ هزار ۳۱۲ کیلومتر مسیر ریلی جدید/ الزامات ساخت راه آهن رشت - آستارا

مطالعه ۶ هزار ۳۱۲ کیلومتر مسیر ریلی جدید و اجرای ۳ هزار و ۲۷۶ کیلومتر راه آهن از سوی این شرکت زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی در دست اقدام است.

تین نیوز

چندی پیش عملکرد شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در حوزه توسعه خطوط ریلی کشور تا تاریخ دوازدهم تیرماه ۱۴۰۱ ، از سوی معاونت برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی اعلام شد.

به گزارش تین نیوز، بر اساس گزارش اعلام شده، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در سال ۱۴۰۰، ریل گذاری ۲۴۸ کیلومتر از خطوط راه آهن کشور را در 6 طرح تکمیل کرده است که از جمله آنها می توان به راه آهن میانه - اردبیل به طول ۲۸ کیلومتر اشاره کرد.

در این گزارش تاکید شده است: اکنون ۱۴ هزار و ۲۶۸ کیلومتر مسیر ریلی احداث شده توسط شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در دست بهره برداری قرار دارد و مطالعه ۶ هزار ۳۱۲ کیلومتر مسیر ریلی جدید و اجرای ۳ هزار و ۲۷۶ کیلومتر راه آهن از سوی این شرکت زیرمجموعه وزارت راه  و شهرسازی در دست اقدام است.

یک کارشناس حمل و نقل با توجه به محتوای این گزارش گفت: یادآوری می کنم  رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در یکی از اظهارات خود، افسوس خورد که ای کاش ساختمان وزارت راه و شهرسازی را می فروختم تا منابع مالی ساخت راه آهن رشت - آستارا تامین شود.

وی افزود: در راه آهن رشت آستارا پای ترانزیت 10 میلیون تن ترانزیت بار روسیه در میان است و اتصال ریلی روسیه به هند از هر کاری واجب تر است.

او تاکید کرد: به کارشناسان شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل پیشنهاد می شود با یک دست ده هندانه بلند نکنند. یک ده را آباد کنند بهتر از دَه دِه نیمه کاره است.

این کارشناس ادامه داد: اگر شرکت ساخت پروژه ها را سبک و سنگین و واجب و اوجب کند، مشخص می شود خط آهن رشت آستارا خیلی واجب تر از بقیه خطوط است.

به گفته وی، با دست خالی نمی شود همه را راضی نگه داشت.

قابل ذکر است: بر اساس گزارش منتشر شده از سوی وزارت راه و شهرسازی، شرکت مادرتخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در سال ۱۴۰۰، همچنین ۳.۴۴ کیلومتر از راه آهن رشت - کاسپین طی این مدت از سوی شرکت مادرتخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ریل گذاری شده است.

ریل گذاری ۱۹.۷۷ کیلومتر از راه آهن بستان آباد - خاوران و حدود ۵۳ کیلومتر از راه آهن یزد - اقلید از دیگر اقدامات شرکت مادرتخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در حوزه توسعه خطوط ریلی کشور بوده است.

این شرکت ۸۹ کیلومتر از ابر پروژه راه آهن چابهار - زاهدان را نیز ریل گذاری کرده است.

ریل گذاری خط ریلی همدان - سنندج به طول ۶۲.۱۳ کیلومتر و همچنین راه آهن ملایر - کرمانشاه به طول ۵۵۰ متر نیز توسط شرکت مادرتخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور تحقق یافته است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید قصابیان 2 1

    سلام. دست دوستان شرکت ساخت درد نکند. خسته نباشند. مطالعه میکنند که این ۶ هزار ۳۱۲ کیلومتر مسیر ریلی جدید چگونه ساخته شود اما چه کسی مطالعه کرده و ضرورت ساخت این راه آهن ها را تشخیص داده؟ آیا این مطالعات شامل اولویت بندی احداث هم هستند؟ فکر کرده اند که منابع مالی از کجا تامین خواهد شد؟

  • ناشناس 0 0

    حرف زدن راحت عمل سخت خبر اگر عمل تو کار بود روزانه ۲۰۰ملیون لیتر سوخت مصرف نداشتیم

  • ناشناس 0 0

    آیا آهن آهن .شمال شرق به به شمال غرب توجیه اقتصادی داردیاخیر؟!
    اتصال سرخس به شمالغرب وافغانستان به غرب وترکیه واروپا
    خراسان بزرگ ۳استان خراسان به آذربایجان وروسیه واروپا
    اشباع بودن مسیرجایگزین مشهد_تهران
    نمایندگان محترم خراسان بزرگ گلستان ومازندران وکیلان وآذربایجان شرقی وغرب اتصال مستقیم ۸استان راتوجیه بفرمایندباروزایرزیارت مشهد
    توجیه امنیت وانتقال بخشی ازراه آهن تهران به _مشهد به راه آهن شمال درصورت ضرورت
    مسیردوم چابهاربه استان های شمالی ورووسیه وگذرشمال به جنوب وشرق به غرب
    اتصال به ارمنستان تکمیل ومسیردوم جایگزین مسیرآذربایجان است که توجیه اقتصادی امنیتی دارد