| کد خبر: 201695 |

◄ «پورسید آقایی» مدیری «پرتنش» یا «نوآور»؟

در شرایطی که سازمان‌ها ناکارآمد و اغلب مدیران بی‌انگیزه هستند و هیچ‌کس حاضر به از دست دادن اختیارات و منافع خود نیست، کار کردن و نوآوری چالش برانگیز است و البته خسته کننده و طاقت فرسا.

تین نیوز

 روز گذشته و با استعفای «محسن پورسید آقایی» معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، «یوسف حجت» از سوی شهردار تهران به عنوان سرپرست جدید این معاونت منصوب شد.

بیشتر بخوانید:

به گزارش تین نیوز،  نکته مهم در استعفای این مقام دولتی ، اشاره‌ای بود که  او در متن استعفای خود به سازمان‌های ناکارآمد و مدیران بی‌انگیزه‌ای کرده بود که به گفته وی کار کردن و نوآوری را برای افراد چالش برانگیز می‌کند. موضوعی که موجب طرح این پرسش در مورد استعفایش شد که آیا پورسید آقایی قربانی نوآوری‌هایش شده است؟ اقداماتی مثل طرح ترافیک جدید تهران که پایانی بر اجرای یک طرح با قدمتی 38 ماهه بود.

در بخشی از متن استعفای پورسید آقایی آمده بود: «اکنون نزدیک 2 سال و اندی است که در خدمت شهرداری و شهروندان عزیز و گرامی هستم و از جان و دل و بدون هیچ چشم داشتی تلاش کردم تا حداقل در حوزه حمل و نقل و ترافیک و آلودگی هوا مشکلات شهر را کاهش داده و شرایط زندگی در پایتخت را بهبود بخشم. شاید عده‌ای تصور می‌کنند که بنده مدیری پر تنش هستم اما این عزیزان باید بدانند که در شرایطی که سازمان‌ها ناکارآمد و اغلب مدیران بی‌انگیزه هستند و هیچ‌کس حاضر به از دست دادن اختیارات و منافع خود نیست،  کار کردن و نوآوری چالش برانگیز است و البته خسته کننده و طاقت فرسا، ولی چاره‌ای نیست چون قبول این سمت‌ها برای خدمت و کار کردن است نه نشستن و از مزایای آن استفاده بردن».

به گزارش تین نیوز، پورسیدآقایی در پایان کار در شهرداری تهران و در متن استعفایش عملکرد خود را در معاونت حمل و نقل چنین برشمرده بود: 

-اجرای طرح ترافیک هوشمند تهران با رفع تبعیض‌های گذشته

- حذف طرح زوج و فرد

- کاهش سرفاصله قطارهای مترو به ۳.۵ دقیقه و افزایش اعزام قطارها به میزان ۵۰درصد نسبت به سال ۹۶

- راه‌اندازی خطوط ۶ و ۷ مترو

- راه‌اندازی دوچرخه‌های اشتراکی

- اجرای پارک حاشیه‌ای هوشمند

- عقد قرارداد و همکاری با شرکت‌های تاکسی اینترنتی پس از چندین سال اختلاف و درگیری

-اجرای فاز دوم طرح LEZ و کنترل معاینه فنی در سطح کل شهر با نصب سامانه‌های جدید دوربین‌ها

- کنترل خودروهای دیزلی دودزا

-نصب فیلتر دوده در برخی از اتوبوس‌ها و نهایتا کاهش ترافیک و تولید آلاینده‌ها نسبت به سال ۹۶ و قبل از آن

وی همچنین در متن استعفایش تاکید کرده بود که«کارهای زیاد دیگری نیز مانند نوسازی ناوگان اتوبوسرانی، قانونمدارکردن موتورسواران و نوسازی و برقی کردن موتورسیکلت‌ها بودند که به‌دلیل بضاعت اندک بنده موفق به اجرای آنها نشدیم و امیدوارم که افراد توانمندتر از بنده این مسئولیت خطیر را بپذیرند و راه‌های نرفته را طی کنند».

اما یکی از آخرین اقدامات پورسید آقایی در این معاونت امضای تفاهم‌نامه نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی و تحویل خودروهای تاکسی با ایران خودرو بود.

وی 30 مهر ماه امسال در مراسم امضای این تفاهم‌نامه گفته بود: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که امروز منعقد شد، تا پایان سال ۱۰ هزار دستگاه تاکسی از سوی ایران خودرو به منظور نوسازی ناوگان تاکسیرانی کشور تحویل خواهد شد که انقلابی بزرگ در نوسازی و توسعه حمل ونقل عمومی کشور خواهد بود.

معاون شهردار تهران در این مراسم با بیان این‌که سال گذشته تنها ٦٠٠ دستگاه تاکسی به تهران تحویل شده است، افزوده بود: امروز ۶۰ دستگاه تاکسی جدید به شهرداری تهران تحویل داده شد و قرار است این تعداد به ۵۰۰ دستگاه برسد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    پورسیدآقایی مرد صحنه‌های سخت بود! چرا باید حدف شود؟ قطعا شهردلری یک مدیر توانمند خود را از دست داد و زیان کرد!

  • Irani 0 0

    دکتر حجت مرد شریف و انسانی متین است ، یک دانشگاهی محض.رشته اش مکانیک و نا مرتبط با حمل و نقل و برنامه ریزی، سوابق این مرد متین در وزارت صنایع،محیط زیست و سازمان حمل و نقل بیشتر منفعل و خنثی بودن ایشان است. معاونت ترافیک یک کارکشته کاربلد قوی غیر جناحی معتقد به بهبود با انگیزه شجاع باید باشد که حمل و نقلی با دانش شهرسازی هم باشد، بهبهانی،تشکری،پورسیدآقایی و حجت هیچکدام موفق نبوده و نخواهند بود، حناچی کمی مدبر باشد و از کنج خانه نشین های مطرود شده توانمند بهره گیرد ، یک غیرجناحی باسواد با تجربه جهانی ، همین جاست و منتظر، سی و پنج سال تجربه و عشق به کار، پیدایش کن جناب حناچی ، اخیرا با تو مکاتبه هم برای بحران تهران داشته است،نگذار برگردد خارج،حیف است.فقط او می تواند.