| کد خبر: 133247 |

بازخوانی وعده‌های زمستانی آخوندی

تحویل دو فروند ایرباس 330 تا پایان سال 95 به ایران

طبق تعهدات صورت گرفته از سوی شرکت ایرباس، این شرکت در سال۹۶ نیز ۹ فروند هواپیمای مسافرتی ۳۲۱ و ۳۳۰ به ایران تحویل خواهد داد.

مرور وعده‌های سه ماه گذشته وزیر راه و شهرسازی نشان می‌دهد عباس آخوندی از اول دی ماه تا پایان اسفند 95  هشت وعده داده است. بهره‌برداری از مترو فرودگاه امام  و  تحویل ۹ فروند هواپیمای مسافرتی ۳۲۱ و ۳۳۰ به ایران از سوی شرکت ایرباس در سال ۹۶ از مهمترین وعده‌های آخوندی بوده است.

 

1- بهره‌برداری از مترو فرودگاه امام در بهار 96

وزیر راه و شهرسازی 29 اسفند در حاشیه بازدید از فرودگاه امام خمینی (ره) در جمع خبرنگاران گفت: مترو فرودگاه امام (ره) درحال ساخت بوده و امید است تا بهار سال آینده به بهره‌برداری برسد که با راه‌اندازی آن شاهد بحث اتصال هوا به مترو در این مجموعه هم خواهیم بود.

 

به گزارش ایسنا وی افزود: ما این بحث را در فرودگاه مشهد نیز داشته و قصد داریم تا اندیشه یکپارچگی حمل‌ونقل و مسئله حمل‌ونقل در تا در را در تمامی شهرهای کشور پیگیری کنیم.

 

2- آمادگی برای سرمایه‌گذاری ۲۸ هزار میلیارد تومانی در صنعت ریلی 

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تحولات جدی صورت گرفته در عرصه ریلی در طول سال‌های گذشته گفت: همان‌طور که در طول چهار سال دولت یازدهم حجم سرمایه‌گذاری‌ها در این بخش افزایش جدی داشته، در آینده نیز آمادگی سرمایه‌گذاری ۲۸ هزار میلیارد تومانی در صنعت ریلی وجود دارد.

 

 آخوندی 23 اسفند 95 در مراسم بهره‌برداری از ۱۱۳ واگن جدید ناوگان ریلی اظهار کرد: در دولت یازدهم سالانه ۲۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید در عرصه ریلی صورت گرفته، این در حالی است که در سال‌های پرپول دولت‌های گذشته، سرمایه‌گذاری‌های سالانه تنها حدود ۷۰۰ میلیارد تومان بوده است؛ از این رو ما توانسته‌ایم حجم سرمایه‌گذاری‌ها در این بخش را حدود سه برابر کنیم.

 

آخوندی با اشاره به اقدامات مثبتی که در حوزه باری ریلی اتفاق افتاده است، توضیح داد: اینکه در این عرصه حق دسترسی صفر شده و تعرفه استفاده از خطوط از ۵۶ به ۲۹ درصد کاهش یافته، نشان از برنامه‌ریزی جدی برای جذب سرمایه‌گذار در این حوزه‌ها دارد. همچنین ما برای استفاده از تمام ظرفیت ایستگاه‌های ریلی برنامه‌ریزی جدی داشته‌ایم و با طراحی TOD ایستگاه‌هایی مانند تهران، قزوین، زنجان و ورامین به دنبال بهره‌ برداری حداکثری از این  فضاها خواهیم بود.

 

3-  افتتاح تونل منجیل در محور قزوین - رشت تا آخر اسفند

وزیر راه و شهرسازی گفت: تونل منجیل در محور قزوین - رشت هفته آینده افتتاح می‌شود و تونل شیرگاه نیز تا پیش از عید نوروز در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

 

عباس آخوندی 20 اسفند در حاشیه افتتاح تونل آبشار محور هراز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: عبور از البرز از لحاظ فنی و مهندسی بسیار دشوار است.

 

4- تعریض 12 کیلومتر از محور هراز تا تابستان 96

وزیر راه و شهرسازی گفت: ۱۲ کیلومتر از محور هراز تا تابستان ۹۶ تعریض می‌شود.

عباس آخوندی 20 اسفند در حاشیه افتتاح یک کیلومتر از تعریض و چهارخطه کردن محور هراز،  با بیان اینکه یکی از اولویت‌های جاده هراز تونل آبشار است، تصریح کرد: یکی از سخت‌ترین طرح‌های مهندسی اجرای این پروژه بود، چرا که این تونل باید به صورت سازه یکپارچه و آب بند اجرا می شد.

 

5- افتتاح 450 کیلومتر بزرگراه تا پایان سال 96

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه طرح بعدی از تونل آبشار تا لاسم به طول ۵ کیلومتر اجرایی و تا پایان بهار به بهره‌برداری می‌رسد، خاطرنشان کرد: از این تونل تا آمل ۱۰۱ کیلومتر فاصله است که ۵۵ کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده و تا تابستان نیز ۱۲ کیلومتر دیگر تکمیل می‌شود. آخوندی  در پایان از افتتاح ۴۵۰ کیلومتر بزرگراه در سراسر کشور تا پایان امسال خبر داد.

 

6- بهره‌برداری از ۳۵ کیلومتر از محور زنجان- بیجار تا شهریور ۹۶

عباس آخوندی 19 بهمن در سفر به زنجان با حضور در جمع خبرنگاران به تشریح اقدامات و تصمیمات اتخاذ شده در سفر یک روزه به استان زنجان پرداخت و در این باره اظهار داشت: عملیات اجرایی دو خطه کردن راه‌آهن زنجان- قزوین که مورد تاکید رئیس جمهوری قرار داشت به طور رسمی آغاز شد. 

 

وی با بیان اینکه «در حوزه راه‌ها اقدامات بسیار خوبی مورد پیگیری قرار گرفته است» افزود: پس از بازدید محور زنجان- بیجار، امیدوارم ۳۵ کیلومتر از این جاده که هم اکنون در دست احداث است تا شهریور ۹۶مورد بهره‌برداری قرار گیرد. همچنین دستور احداث قطعه بعدی این پروژه به طول ۱۰ کیلومتر نیز در این سفر صادر شد.  

 

وزیر راه و شهرسازی در ادامه به بازدید از محور زنجان- دندی- تخت سلیمان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه ۲۰ کیلومتر از این جاده هم اکنون در حال بهره‌برداری است و ۱۰ کیلومتر نیز در دست احداث قرار دارد که در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد. همچنین دستور شروع قطعه بعدی این پروژه به طول ۲۵ کیلومتر در این بازدید صادر شد.

 

7- تحویل دو فروند ایرباس 330 تا پایان سال به ایران

وزیر راه و شهرسازی 23 دی با بیان اینکه ورود ایرباس ۳۲۱ به ایران نخستین گام عملیاتی برای نوسازی ناوگان هوایی کشور به حساب می‌آید، گفت: در این راستا تا پایان سال جاری دو فروند ایرباس ۳۳۰ از سوی این شرکت فرانسوی به ایران تحویل خواهد شد.

 

8- ایرباس و تحویل 9 فروند هواپیما به ایران در سال 96

به گزارش ایسنا، عباس آخوندی در مراسم فرود نخستین هواپیمای جدید ایران در فرودگاه مهرآباد اظهار کرد: طبق تعهدات صورت گرفته از سوی شرکت ایرباس، این شرکت در سال آینده نیز ۹ فروند هواپیمای مسافرتی ۳۲۱ و ۳۳۰ به ایران تحویل خواهد داد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.