| کد خبر: 248170 |

در نشست ستاد مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی مطرح شد؛

آمادگی وزارت راه وشهرسازی در برابر بحران

در نشست ستاد مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی بر ضرورت تخصیص ردیف بودجه برای مدیریت بحران زیرساخت های وزارتخانه تاکید شد

تین نیوز

در نشست ستاد مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی بر ضرورت تخصیص ردیف بودجه برای مدیریت بحران زیرساخت های وزارتخانه تاکید شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نشست ستاد مدیریت بحران به ریاست شهریار افندی زاده معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی و با حضور تمامی سازمان ها و دستگاه های مربوطه از جمله شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، سازمان هواشناسی، سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، سازمان هواشناسی، سازمان بنادر و دریانوردی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و دیگر شرکت ها و سازمان ها و مدیران کل راه و شهرسازی استان ها در ساختمان شهید دادمان برگزار شد.

شهریار افندی زاده معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در این نشست اعلام کرد: وظایف وزارت راه و شهرسازی در خصوص مدیریت بحران در تمامی حوزه های حمل و نقلی از جمله جاده ای، هوایی، دریایی، راه آهن، ساختمان ها و شهرها وظایف خطیری است. طبق ابلاغی که به کارگروه های تعیین شده و مدیران راه و شهرسازی ابلاغ شده مدیریت بحران جزو وظایف تکلیفی وزارت راه و شهرسازی است و حتما باید نسبت به تشکیل جلسات اقدام شود.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی بر تداوم و استمرار تشکیل جلسات کارگروه های فرعی تخصصی مدیریت بحران در ادارات کل راه و شهرسازی، شرکت ها و سازمان های تابعه وزارتخانه تاکید کرد و افزود: ادارات راه و شهرسازی استان ها، شرکت ها و سازمان های تابعه نیز مسئولیت دارند تا کارگروه را تشکیل بدهند و در خصوص جلسات استمرار و جدیت داشته باشند.

افندی زاده تصریح کرد: موضوع مدیریت بحران باید جدی گرفته شود و پیش بینی و پیشگیری های لازم نیز انجام بشود. زیرا در صورت بروز بحران و وقوع موارد ناخوشایند هم مسئولیت شغلی و هم مسئولیت انسانی خواهیم داشت. اینکار نیاز به سازماندهی قوی هم در ستاد وزارت راه و شهرسازی و هم در شرکت ها و سازمان های تابعه وزارتخانه دارد.

در ادامه شرح وظایف کارگروه های فرعی تخصصی با مسئولیت سازمان ها و شرکت های زیر مجموعه بر اساس برنامه های ملی کاهش خطر حوادث و سوانح ، آمادگی و پاسخ و بازسازی و بازتوانی تشریح و بر برنامه ریزی و اقدام جهت تحقق آن ها تاکید شد.

در این نشست برخی از سازمان ها و شرکت ها تابعه وزارت راه و شهرسازی از جمله سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، سازمان هواشناسی کشور، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، سازمان هواپیمایی کشوری و هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به ارایه عملکردی از وظایف محوله پرداختند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.