| کد خبر: 190855 |

معاون وزیر راه و شهرسازی:

◄ شرکت فرودگاه‌ها باید برای جذب درآمدهای غیر فرودگاهی تلاش کند

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران باید به غیر از فرودگاه‌داری، در توسعه کسب‌وکارهایی که می‌توانند در کنار خدمات هواپیمایی و فرودگاهی شکل بگیرند و در اقتصادی شدن فرودگاه‌ها تاثیر بگذارند، تلاش کند.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران باید به غیر از فرودگاه‌داری، در توسعه کسب‌وکارهایی که می‌توانند در کنار خدمات هواپیمایی و فرودگاهی شکل بگیرند و در اقتصادی شدن فرودگاه‌ها تاثیر بگذارند، تلاش کند. 

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی در مراسم جشن بیست‌‌وهشتمین سالگرد تاسیس شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، عنوان کرد: کار بسیار حساس و با دقت بالایی بر عهده شرکت فرودگاه‌ها است. فعالیت این شرکت ضمن آنکه خدمتی متفاوت برای کشور است و آبروی ایران به شمار می‌رود، در تعیین سهم کشور از صنعت هوانوردری نقش بسزایی دارد.

وی ادامه داد : رقابت بزرگی میان کشورها برای اخذ سهم بیشتر در هوانوردی، امور ناوبری و عملیات فرودگاهی در جریان است و این صنعت در نوع خود فرهنگ‌ساز و تمدن‌ساز است. کسانی که با دانش و با عشق در این محیط خدمت می کنند، باید بدانند که می‌توانند با نقش ارزنده‌ای که ایفا می‌کنند، در تاریخ ماندگار شوند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت سرمایه انسانی در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: کوچک‌ترین غفلت، کوچک‌ترین بی‌دقتی زیان‌های غیر‌قابل جبرانی به بار می آورد. پشتیبانی خانواده از کارمندان در محیط کار یک اصل است تا این کارمندان بتوانند نقش خود را به درستی ایفا کنند. همچنین مدیریت و راهوری نیز در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی و در مجموعه وزارت راه و شهرسازی باید انگیزه خدمت و عشق به خدمت را در مجموعه در مسیر رشد قرار دهد و همواره مسئولیت پذیری افراد را برای ایفای نقش صحیح تقویت کند.

وی افزود: همه مسئولیت‌ها به هم پیوسته است و مانند یک زنجیره متحد باید عمل کند. کوچک‌ترین نقصان در این زنجیره همه زحمات را نقش بر آب می کند.

اسلامی خطاب به مجموعه کارکنان شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: این جایگاه ارزشمند و والا، جایگاهی است که شما در اختیار دارید و نقشی که تاکنون ایفا کردید، موجبات رشد و تعالی کشور را فراهم کرده است.

وی افزود: در این مقطع که رشد و توسعه کشور در دستور کار قرار دارد، نقش شرکت فرودگاه‌ها می‌تواند بسیار موثر باشد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ضرورت خوداتکایی این شرکت و بی‌نیاز از منابع دولتی گفت: شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران باید به غیر از فرودگاه‌داری، در توسعه کسب‌وکارهایی که می‌توانند در کنار خدمات هواپیمایی و فرودگاهی شکل بگیرند و در اقتصادی شدن فرودگاه‌ها تاثیر بگذارند، تلاش کند. این موضوغ از مهم‌ترین رویکردهایی است که باید در ماموریت‌های شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به صورت مکمل مورد استفاده قرار بگیرد تا شرکت بتواند در ارتقای روزانه تکنولوژی و ایمنی بدون اتکا به بودجه دولتی سرمایه‌گذاری کند.  

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • علیرضا 1 0

    جناب اسلامی! باید عرض کنم که همه مواردی که فرمودید درست است. اما باید توجه کنید که اقتصاد یک فرمول ساده و سرراست دارد و آن روابط درست و خوب با کشورهای دنیاست. امروز دیگه جنگ و دعوا جواب نمی دهد بلکه باید با دیپلماسی اقتصادی جلو رفت. شرکت فرودگاه ها هم بخشی از همین اقتصاد است که درگیر سایه شوم جنگ و تحریم هاست.

  • سعید 1 0

    سلام.چی شد که این شرکت محتاج منابع دولتی شد؟ غیر از اینه که با چشم بسته و با فشار و توصیه از این طرف و اون طرف و بدون توجه به توجیه اقتصادی فرودگاه ساختیم که حالا متوسط دارن با ظرفیت سی درصد کار میکنن؟ خسارتی که داره از جیب ملت پرداخت میشه.حالا چ کسب و کار هایی رو برای سود دهی فرودگاه ها در نظر گرفتین؟ زدن سوپری و آبمیوه و شکلات و روزنامه فروشی چطوره؟ حلیم و آش رشته در ماه رمضون چی؟ فال گیری برای مسافر ها هم بد نیست.
    بدبختی اینه که از تجربه ها درس نمیگیریم.همون شعار بردن فرودگاه به همه ی استانها این دفعه در مورد ریل بکار میره که باید راه آهن رو به همه ی استانها برسونیم بدون توجه به توجیه اقتصادی.میگید نه ، برید و وضعیت راه آهن همدان رو ببینید.