| کد خبر: 36192 |

◄ جزییات اساسنامه شرکت شهر فرودگاهی امام + متن

تین نیوز | اساسنامه شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) که با اصلاحاتی در جلسه مورخ بیست و چهارم فروردین ماه یک‌هزار و سیصد و نود و سه به تصویب هیات وزیران رسیده است؛ در جلسه مورخ دهم اردیبهشت ماه سال جاری شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

به گزارش تین نیوز، اساسنامه تاسیس شرکت شهر فرودگاهی امام منتظر نظر شورای نگهبان بود که پس از موافقت این شورا با کمک بخش خصوصی و جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی اقدامات لازم در این زمینه انجام می‌شود.

شهر فرودگاهی امام با 14 هزار هکتار زمین، قادر به ایجاد زمینه اشتغالی بالغ بر 500 هزار نفر را دارد که فعالیت‌های مختلفی را در قالب 25 شهرک تخصصی به سرمایه‌گذاران ارائه خواهد کرد.

با تبدیل فرودگاه به شهر فرودگاهی، استقلال مالی و مدیریتی برای فرودگاه به وجود می‌آید و با ادغام فعالیت‌های فرودگاهی و غیرفرودگاهی که در دنیا هم مرسوم است امکانات خوب سرمایه‌گذاری و ترغیب سرمایه‌گذاران بخش غیردولتی فراهم می‌شود.

برای مشاهده اساسنامه شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) اینجا کلیک کنید.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارشناس 0 0

    با توجه به اینکه از مدیران ارشد فرودگاهی هستم بدلائل زیر در حال حاضر با تصویب و اجرای اساسنامه مخالفم.: اولا با لحاظ اقتصاد مقاومتی با توجه به میزان هزینه لازم و امکان تامین اعتباردر حال حاضر با توجه به طرفیت فعلی ترمینال فاز یک(۶.۵ میلیون مسافر در سال)، و نیاز به ترمینالی فاز دوم در اولویت کار خواهد بود - دوما: با توجه به اینکه حدود ۱۰۰ میلیارد تومان در آمد سالیانه فرودگاه امام است که حدود ۴۰ میلیارد در فرودگاه امام و باقی برای توسعه و نگهداری در سایر فرودگاهها کشور هزینه میشود ثانیا: در صورت تشکیل شرکت شهر فرودگاهی سایر فرودگاهها از این بابت متضرر می شوند مگر دولت بودجه اضافی برای سایر فرودگاهها پیش بینی نماید رابعا: یک عده بدنبال اهداف شخصی پیگیر تشکیل شرکت فرودگاهی هستند تا بتوانند زمینهای فرودگاه را به افراد دلخواه خود برای سرمایه گذاری در مناطق آزادبدهند. لذا با توجه به اینکه فعلا با توجه به شرایط کنونی ایران در طرح توسعه امکان سرمایه گذاری بدان شکلی که برخی فکر می کنند امکان پذیر نمی باشد و تنها در اولویت بایستی ترمینال دو و ترمینال زیارتی باتمام برسد و یک مجری بتنهایی از عهده کار بر میاید دولت و مجلس از تشکیل شرکت شهر فرودگاهی بایستی روی بر گردانند. و برای ساخت ترمینال فاز دو متمرکز شوند

  • خواب نما 0 0

    حیف برخی نمی خواهند و نمی گذارند این کار بشود ولی اگر بشود … یک دریا دوغ می شود هر لیوان را می فروسیم دو ریال … به این می گویند احلام یقیظه

  • مطلع 0 0

    آقای کارشناس محترم که مدیر ارشد فرودگاهی هم هستید دقیقا به همین دلیل که در ئوما فرمودید باید دخل فرودگاه امام از خرج شرکت فرودگاه ها تفکیک شود و ۱۰۰ میلیارد آن برای خودش البته با حساب و کتاب و در قالب شهر فرودگاهی هزینه شود و نه از ۱۰۰ میلیارد موصوف در فرودگاه شاهرود و سمنان هزینه شود هزینه کردن در آنجا ها بایستی از محل در آمد عبوری باشد ضمنا شما که بیچاره فرودگاه امام و شهر فرودگاهی را پیچاندید در تور خودتان کی می تواند بدون گذر از هفتاد خوان رستم شما همانند هیئت تشخیص و … یک متر جا بگیرد ضمنا تو ۳۵ سال گذشته چه با فرودگاه امام کرده اید حالا بگذارید شهر فرودگاهی اجرائی شود شاید یک چیزی شد مع الوصف درآمد عبوری و در آمد فرودگاه امام را قاطی نکنید … برو دام بر مرغ دگر نه

  • ایمانی 0 0

    جناب آقا یا خانم مطلع، در زمانی که اوضاع مملکت از نظر سیاسی و اقتصادی وبخاطر میزان بسیار پایین مسافر و در آمد ناشی از ان بسیار پایین است لذا کدام سر مایه گذار با احتمال ریسک بالا در این اوضاع نامناسب برای این فرودگاه سرمایه گذاری می کند و بهتر نیست واقع بینانه به موضوع بنگرید و سپس تصمیم بگیرید. من با نظر کارشناس محترم موافقم اول بهتر است به دولت و مجلس فشار بیارید کمی بودجه را افزایش دهند تا امکان شروع ترمینال شماره دو مهیا شود و سپس این ترمینال را در دو فاز جداگانه به ثمر برسانید. نگران هم نباشید اگر برای مثال فاز اول ترمینال شماره دو را باظرفیت ۱۰ میلیون توانستید بسازید مطمئن باشید تا ۱۵ الی ۲۰ سال جوابگوی نیاز فرود گاه امام خواهد بود البته این در صورتی است که حتما ترمینال زیارتی نیز به بهره برداری برسد. البته تا ۱۵ سال بعد نیز حتما فاز دوم ترمینال شماره دو نیز در حال ساختن خواهد بود.

  • شاهرخ ظهرابزاده 0 0

    جای تشکر فراوان دارد از جناب ناصریان. دیدگاه های ایشان مبتنی بر منطق و واقع بینی و همراه با چاشنی امید است. ضمن اینکه همواره بیان ایشان در دایره ادب قرار دارد. متاسفانه در بسیاری از نظرات درج شده در زیر خبرهای سایتهای خبری، رنگ و بویی از سنا و احترام نیست. البته عرض من در خصوص خبر این صفحه نیست. چون در این صفحه از آن کامنتها فعلا خبری نیست. اما در بسیاری دیگر از خبرهایی که در تین نیوز منتشر می شود، بسیاری از پاسخ دهندگان، مبانی و آیین انتقاد رو به کناری نهاده و با هزل و هجو های خود تنها چند کیلو بایت به حجم اطلاعات روی سرور تین نیوز اضافه می کنند.

  • سیدمرتضی ناصریان 0 0

    تین نیوز - با سلام و احترام - لطفا اظهار نظر بنده را با متن ذیل جایگزین فرمایید: طرح توسعه فرودگاه امام و طرح شهر فرودگاهی دو قلوی به هم چسبیده یا بهم وابسته هستند و نمی توان آنها را مستقل پیگیری نمود و گرنه می میرند یا به نتیجه نمی رسند. استدلال کارشناس در باره اینکه درآمد فرودگاه امام باید به دیگر فرودگاه ها داده شود منطق ندارد و نوعی بخشی نگری است که ممکن است در شرکت فرودگاه ها خریدار داشته باشد و گرنه صحیح نیست و ترغیب سرمایه گذاری در هر طرح در شرایطی محقق می شود که سرمایه گذار از منافع طرح منتفع شود و طرحهای کم فایده باید حذف شوند یا با یارانه دولتی در صورت لزوم اداره شوند. اگر بزرگی طرح شهر فرودگاهی و طرح توسعه فرودگاه را در نظر بگیریم به ضرورت سازماندهی مستقل پی می بریم هر چند ممکن است افراد بخشی نگر و رقیب حس کنند بسیار ضرر می کنند. اگر منافع طرح به خوبی عیان شود جذب سرمایه گذار در این طرح عظیم مقدور است و تحول اساسی در بخش هوایی کشور و درآمدزایی بخش حمل و نقل خواهد داشت ولی اگر تفکر و دیدگاه های محدود و منفی حاکم باشد نمی توان هیچ کاری را پیش برد. بهر حال باید فرصت های این طرح معرفی شود و بستر سازمانی برای این سرمایه گذاری شکل گیرد. خوشبختانه مصوبات قانونی برای این موضوع فراهم شده ولی هنوز تفکرات با عمق محدود و اعمال نظرات ذینفعان و رقبا به طرز غیر قانونی مانع پیشبرد این طرح عظیم است. در مباحثو طرحهایی که رقابت بین المللی وجود دارد نباید فرصتها را از دست داد ولی کشور ما در سی سال گذشته فرصت توسعه فرودگاه امام به عنوان هاب هوایی منطقه ای و رونق سفرهای هوایی را به نفع دیگر کشورها واگذار کرده و حالا شاهدیم که افراد منفی باف یا نفوذ یا افرادی که منافع خود را تعقیب می کنند با هر گونه حرکت موثر و مفید مخالفت می کنند. شهر فرودگاهی و توسعه فرودگاه امام بدون وابستگی به کمکهای دولتی از طریق سرمایه گذاری غیردولتی شدنی است بلکه اگر موضوع به خوبی شفاف شود برای بخش غیردولتی سیار جذاب است. انتظار برای پیشبرد این طرحها از اعتبارات محدود دولتی فقط از دست دادن فرصتها و زمان است. اعتبارات دولتی و تسهیلات دولتی فقط در حد روغن کاری چرخه تامین مالی و برخی موضوعات خاص و جنبی باید مدنظر باشند.