| کد خبر: 96251 |

فراخوان مزایده بندر شهید رجایی برگزار شد / اعلام اپراتور برنده تا دو ماه دیگر

تین‌نیوز| پس از سه سال تاخیر در برگزاری مزایده انتخاب اپراتور فاز یک بندر شهید رجایی، به گفته معاون سازمان بنادر فراخوان این مزایده یک ماه پیش برگزار شده و تا دو ماه دیگر شرکت برنده اعلام می‌شود.

جلیل اسلامی، معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از برگزاری فراخوان مزایده انتخاب اپراتور فاز یک بندر شهید رجایی خبر داد و گفت: تا دو ماه دیگر برنده مزایده اعلام می شود.

وی تصریح کرد: چندی پیش  فراخوان مزایده انتخاب اپراتور پایانه شماره یک بندر شهید رجایی برگزار شده و فرایند آن در حال انجام است.

اسلامی ادامه داد: یک ماه پیش فراخوان انجام و اسناد فروخته شده است و در حال حاضر در مهلتی هستیم که شرکت‌ها باید اسناد تکمیلی تحویل دهند و تا یک ماه برای تحویل و ارائه اسناد مهلت دارند.    

وی با بیان اینکه مزایده بین المللی بوده و شرکت‌های داخلی و خارجی زیادی استقبال کردند و بیش از 20 شرکت داخلی و خارجی اسناد خریده‌اند، اظهار داشت:  در مهلت قانونی شرکت‌هایی که اسناد تکمیلی ارسال کنند از جوانب مختلف بررسی می شوند و براساس قانون اپراتور بندر شهید رجایی مشخص می شود.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در فاز یک همچنان دو اپراتور سینا و بتا فعال هستند و این دو شرکت هم در فراخوان مزایده شرکت کردند و طبیعی است که این شرکت‌ها در مزایده حضور داشته باشند.

اسلامی از شروع مطالعات برای واگذاری فاز سه بندر شهید رجایی خبر داد و گفت: برای فاز سوم این بندر در حال انجام مطالعه هستیم با توجه به حجم و عدد این پروژه،  مطالعاتی برای روند واگذاری این پروژه آغاز شده است.

به واسطه تحریم های شرکت تایدواتر (وابسته به شرکت سرمایه گذاری مهر اقتصاد ایرانیان از موسسات مالی سپاه پاسداران)  از سال 90 که اپراتور اصلی بندر شهید رجایی محسوب می شد، فعالیت های این بندر به شدت کاهش پیدا کرد.

با کنار گذاشتن این شرکت و ورود دو اپراتور سینا و بتا به بندر شهید رجایی از مرداد سال 93، فعالیت‌های تخلیه و بارگیری در این بندر از سر گرفته شد. البته این دو شرکت به عنوان اپراتورهای موقت بندر شهید رجایی معرفی شدند و  وزارت راه و شهرسازی دولت یازدهم از ابتدای شروع به کار وعده واگذاری این فاز از بندر به بخش خصوصی از طریق برگزاری مزایده در شرایط رقابتی را داده بود که این وعده پس از نزدیک به سه سال گویا ماه گذشته محقق شده است.  

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.