| کد خبر: 2722 |

در گفتگو با تین‌نیوز عنوان شد:

◄ ثبت تردد بدون سانحه بیش از ۳۵۴ هزار مسافر در بندرشهیدحقانی / کاهش زمان انتظار مسافران دریایی

تین نیوز | مدیر بندر شهید حقانی از تردد بیش از 354 هزار تن به صورت رفت و برگشت از بندر شهیدحقانی به جزایر قشم و هرمز خبر داد.

سالم شهیدی در گفتگو با تین نیوز، درباره آمار سفرهای دریایی بندر شهید حقانی در ایام نوروز 93 اظهار کرد: فعالیت ستاد سفرهای نوروزی در بندر، از 25 اسفند آغاز شد و تا 15 فروردین، ادامه داشت.

آمار تردد شناورها
شهیدی افزود: در ایام نوروز، در مسیر بندر شهیدحقانی به جزایر قشم و هرمز، شاهد تردد 42 فروند شناور تندرو با ظرفیت 4 هزار و 374 صندلی و نیز 5 لنج (لنج هایی که با تایید ایمنی، تبدیل به شناور مسافری شده اند) با ظرفیت یک هزار و 250 صندلی بودیم.

آمار مسافران
وی درباره آمار مسافران جابجا شده در بندر شهید حقانی گفت: کل مسافران جابجا شده در سفرهای رفت و برگشت از بندر شهیدحقانی به مقاصد قشم و هرمز، 354 هزار و 676 تن بود که بحمدالله همگی به سلامت در این مسیر تردد کردند.

مدیر بندر شهیدحقانی در بیان جزئیات این آمار، اظهار کرد: مسافران سوار بر لنج های خروجی از بندرعباس به مقصد قشم، 16 هزار و 188 تن بودند، تعداد مسافران سوار بر شناورهای تندرو به مقصد قشم، 137 هزار و 521 تن بود و 14 هزار و 629 مسافر نیز از طریق شناورهای تندرو، از بندر به هرمز سفر کردند.

افزایش هشت درصدی تردد در بندر
وی با بیان این که آمار فوق، بر اساس میزان بلیت فروخته شده محاسبه شده است، اظهار کرد: میزان سفرهای دریایی بندر شهیدحقانی امسال هشت درصد نسبت به سال گذشته، افزایش داشت.

شهیدی با اشاره به عدم وقوع سانحه دریایی در این بندر در ایام نوروز گفت: دو فروند ناجی غریق در بندر شهید حقانی و بندر شهید ذاکری مستقر شده بودند و یک فروند نیز به صورت گشت، آماده کمک رسانی در سوانح بود. همچنین یک فروند یدک‌کش و شناور حجاز ایستگاه دریایی مستقر در دریا آماده کمک به شناورها بود که خوشبختانه امسال هیچ سانحه دریایی در بندر رخ نداد.

رسیدن زمان انتظار سوار شدن مسافران به زیر 10 دقیقه
مدیر بندر شهیدحقانی، برنامه ریزی دقیق برای سفرهای دریایی نوروزی 93 و وجود نظم در این ترددها را از نکات بارز در ترددهای نوروزی امسال در این بندر دانست و افزود: با همکاری تعاونی تندروهای بندر عباس و قشم، امسال برنامه ریزی خوبی برای سفرهای نوروزی انجام شده بود به طوری که زمان انتظار سوار شدن مسافران به شناورها، به کمتر از 10 دقیقه رسید و سفرها با سهولت بیشتری نسبت به سال های گذشته انجام شد.

وی در پایان ضمن قدردانی از تمامی دست اندرکاران سفرهای دریایی امسال در بندر شهیدحقانی گفت: امیدوارم هموطنان مان، همواره ایمنی را در سفرهای دریایی رعایت کنند و به هشدارهای مسئولان در این باره دقت داشته باشند.

گفتنی است بندر مسافری شهید حقانی در مرکز شهر بندرعباس واقع شده و از سال 1387 برنامه های ساماندهی و توسعه این بندر در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفته است. هم اکنون بندر شهید حقانی 11 پست اسکله شناور دارد که یک پست آن برای سوخت رسانی قابلیت پهلوگیری دو شناور را جهت سوخت رسانی داراست و 10 پست دیگر برای مسافرگیری است که همزمان قابلیت پهلوگیری دو شناور برای جابجایی مسافر را دارند. با اتمام عملیات اجرایی ساختمان این بندر به عنوان اصلی ترین بندر سفرهای داخلی به جزایر حوزه خلیج فارس مطرح است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.