| کد خبر: 270364 |

◄ شمار مسافرت های دریایی در هرمزگان به مرز چهار میلیون نفر رسید

دبیر طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۳ در هرمزگان گفت: بیش از سه میلیون و ۹۹۴ هزار نفر مسافر و گردشگر از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا پایان روز ۱۳ فروردین ماه جاری در استان جابه جا شدند.

تین نیوز

دبیر طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۳ در هرمزگان گفت: بیش از سه میلیون و ۹۹۴ هزار نفر مسافر و گردشگر از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا پایان روز ۱۳ فروردین ماه جاری در استان جابه جا شدند. 

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، "اسماعیل مکی زاده"  اظهارداشت: سه میلیون و ۹۹۴ هزار و ۶۸۹ مسافر و گردشگر از ابتدای طرح تسهیل سفرهای دریایی ۱۴۰۳ از طریق بنادر مسافری وارد جزایر استان شدند.

وی ادامه داد: از این تعداد سه میلیون و 381هزارو 675 مسافر و 613 هزارو 14 نفر گردشگر بودند.

دبیر طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۳ در هرمزگان گفت: از این تعداد مسافر 35هزار و 404 مسافر از طریق بندر آفتاب و 294هزارو 159 مسافر از بندر مسافری شهید حقانی بندرعباس به مقاصد جزایر قشم و هرمز رفت و آمد کردند. 

به گفته مکی زاده؛ از مجموع مسافرانی که در این بازه زمانی از طریق بنادر مسافری وارد جزایر استان شدند، 149هزارو 878 نفر آنها بین بنادر پهل، لافت و جزیره قشم جابه جا شدند. 

به گفته وی؛ این تعداد مسافر و گردشگر به وسیله 89 هزارو 320 شناور مسافری و گردشگری در مسیرهای دریایی استان هرمزگان رفت وآمد کرده اند.

معاون دریایی بنادر هرمزگان گفت: در این مدت نیز 633 هزار و 202 دستگاه خودرو از طریق شناورهای لندینگ کرافت از سرزمین اصلی به مقصد جزایر قشم و کیش و برعکس جابه جا شدند.

مکی زاده، آمار تردد مسافران از اسکله شهید ذاکری قشم را بیش از 269 هزار اعلام کرد و ادامه داد: از ابتدای طرح سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۳ تا پایان روز 13 فروردین ماه جاری نیز 90 هزارو 13 مسافر و هشت هزار و 448 گردشگر از طریق بنادر و اسکله های مسافری و گردشگری استان جابه جا و از مناطق تفریحی و گردشگری آن بازدید کردند.

"طرح تسهیل سفرهای نوروزی از ۲۵ اسفندماه سال ۱۴۰۲ آغاز و تا فردا چهارشنبه ۱۵ فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ادامه دارد. در اجرای این طرح در مجموع ۶۰۷ شناور مسافری و گردشگری به منظور جابه جایی۱۳ هزار و ۷۲۸ مسافر و گردشگر و حمل یک هزار و ۸۹۲ خودرو فعال شده است".

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.