| کد خبر: 254391 |

تشریح آمار سفرهای دریایی تا 13 فروردین‌ماه؛

◄ ترابری 3.8 میلیون نفر سفر دریایی در هرمزگان

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: سه میلیون و 860 هزار و 832 سفر دریایی در قالب مسافری و گردشگری از ابتدای طرح سفرهایی دریایی نوروز 1402 تا پایان روز 13 فروردین‌ماه در این استان به ثبت رسیده است.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: سه میلیون و 860 هزار و 832 سفر دریایی در قالب مسافری و گردشگری از ابتدای طرح سفرهایی دریایی نوروز 1402 تا پایان روز 13 فروردین ماه در این استان به ثبت رسیده است. 

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، حسین عباس نژاد با بیان اینکه این استان در عید نوروز امسال نیز پذیرای بیشترین حجم مسافر وگردشگر دریایی بوده است، اظهار کرد: از 25 اسفندماه پارسال تا پایان روز سیزدهم فروردین ماه جاری، سه میلیون و 860 هزار و 832 مسافر و گردشگر از جزایر و مناطق گردشگری بازدید کردند. 

وی ادامه داد: از این میزان سفر دریایی، سه میلیون و 263 هزار نفر مسافر و 597 هزار و 832 گردشگر بودند که در بخش مسافری 11 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش به ثبت رسیده است. 

رییس کمیته خدمات حمل و نقل سفرهای دریایی هرمزگان در ادامه با اشاره به جابه جایی 645 هزار و 320 دستگاه خودرو از طریق شناورهای لندینگ کرافت از سرزمین اصلی به مقصد جزایر قشم و کیش و بالعکس،  بیان کرد: در این بخش نیز 10 درصد افزایش به ثبت رسیده است.

عباس نژاد گفت: طی این مدت ۳۲۳ هزار و ۷۹ مسافر از بندر شهید حقانی به عنوان بزرگترین بندر مسافری کشور به مقصد جزایر قشم، هرمز و هنگام و ۲۸ هزار و ۸۰۱ مسافر در بندر آفتاب جابه جا شدند و هشت هزار و ۴۷۷ تردد شناور مسافری در بندر لافت به ثبت رسیده است. 

وی در خصوص آمار سفرهای دریایی روز 13 فروردین ماه نیز گفت: در مجموع در این روز 58 هزار و 118 مسافر و 10هزار و 678 گردشگر از طریق بنادر و اسکله های مسافری و گردشگری جابه جا شدند. 

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: طی 13 فروردین ماه نیز 12 هزار و 814 دستگاه خودرو جابه جا و افزون بر یک هزار و 900 تردد شناورهای مسافری و تفریحی در 12 مسیر مجاز بین بنادر و جزایر استان هرمزگان به ثبت رسید. 

عباس نژاد میزان رفت و آمد مسافران از طریق بنادر پهل و لافت به جزیره قشم را 25 هزار و 949 نفر مسافر اعلام و اضافه کرد: در این روز همچنین سه هزارو 110 مسافر از طریق بندر شهید حقانی تردد کردند.

گفتنی است؛ طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروزی سال ۱۴۰۲ از روز ۲۵ اسفند سال گذشته آغاز و تا روز ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ ادامه دارد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.