| کد خبر: 268172 |

با آغاز نخستین دور سفرهای دریایی انجام شد؛

◄ جابه جایی نزدیک به 600 هزار نفر سفر دریایی در هرمزگان طی 2 روز

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: بیش از 562 هزار نفر سفر(مسافر) از 18 تا 20 بهمن ماه از بنادر و جزایر این استان جابه جا شدند.

تین نیوز

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت : بیش از 562 هزار نفر سفر (مسافر) از 18 تا 20 بهمن ماه از بنادر و جزایر این استان جا به جا شدند.  

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، "اسماعیل مکی زاده" روز شنبه در تشریح آمار نخستین دور سفرهای دریایی در ایام تعطیلات دهه مبارک فجر 1402 اظهار داشت : از 18 تا 20 بهمن ماه امسال، در مجموع 562 هزار و 792 مسافر از طریق بنادر مسافری در جزایر این استان رفت و آمد کردند.

وی با بیان اینکه مقصد عمده مسافران این دوره از سفرهای دریایی جزایر قشم ، هرمز و کیش بوده است، ادامه داد : در همین بازه زمانی 137 هزار و 162 نفر گردشگر در مراکز تعریف شده گردشگری دریایی استان رفت و آمد کردند.

به گفته معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ؛ در این مدت نیز 98 هزار و 787 از طریق شناورهای لندینگ کرافت از سرزمین اصلی به مقصد جزایر قشم و کیش و بالعکس جا به جا شده است.

مکی زاده میزان تردد شناورهای مسافری در بنادر مجاز این استان را پنج هزار سفر اعلام کرد که این میزان تردد در این دوره از تعطیلات ایام دهه فجر بی سابقه بوده است.

وی همچنین با اشاره به ثبت رفت و آمد 11 هزار و 892 شناور تفریحی در مراکز یاد شده استان افزود : مراکز گردشگری بیش تر در جزایر قشم و کیش تعریف شده و این میزان جابه جایی های شناورهای گردشگری توسط تعاونی های گردشگری انجام شده است.

استان هرمزگان با دارا بودن بیش از هزار و ۵۰۰ کیلومتر نوار ساحلی (با احتساب جزایر) و  ۱۴جزیره راهبردی و به دلیل داشتن آب و هوای بهاری و مطلوب در ایام تعطیلات دهه فجر و در روزهای پایانی سال(فصل پاییز تا بهار)  یکی از مهم ترین مقصدهای گردشگری کشور است.

سفر به جزیره قشم از سه مسیر هوایی (فرودگاه بین المللی قشم)، زمینی (سفر با خودروهای شخصی و عمومی از طریق بندر پهل بندرعباس به بندر لافت جزیره قشم توسط شناورهای لندینگ کرافت) و دریایی (از بندر شهید حقانی بندرعباس به بندر شهید ذاکری شهر قشم) امکان پذیر است.

   
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.