| کد خبر: 266217 |

عضو هیات عامل و معاون دریایی سازمان بنادر :

◄ لزوم سرعت‌ بخشی در استقرار تجهیزات دریایی «مجتمع بندری مکران»

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از توسعه زیرساخت‌ های مناسب بندر چند منظوره سیریک خبر داد و گفت : توسعه زیرساخت‌ های بندر سیریک گامی اساسی در راستای توسعه اشتغال، رفاه و آبادانی شرق هرمزگان خواهد بود.

تین نیوز

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از توسعه زیرساخت‌ های مناسب بندر چند منظوره سیریک خبر داد و گفت : توسعه زیرساخت‌ های بندر سیریک گامی اساسی در راستای توسعه اشتغال، رفاه و آبادانی شرق هرمزگان خواهد بود. 

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ؛ "مجید علی نازی" روز چهارشنبه در نشست شورای معاونان به بازدید های 2 روزه خود از بنادر شرق این استان اشاره و اظهار کرد : در راستای بیانات مقام معظم رهبری در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، توجه به ظرفیت‌ های ویژه در مناطق ساحلی و توان حداکثری در این زمینه حائز اهمیت است.  

وی ارتقاء و توسعه ایمنی دریانوردی و تکیه به توان داخلی برای ایجاد و بهره‌ مندی از تجهیزات استاندارد در حوزه دریایی را از عوامل مهم توسعه دانست.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد : اقدامات صورت گرفته برای توسعه زیرساخت‌ های این بندر گامی مهم در آبادانی و اشتغال حداکثری بومیان منطقه خواهد بود. 

علی‌ نازی با اشاره به اینکه توسعه این بندر با رعایت اصل استاندارد سازی ایجاد خواهد شد، بر بکارگیری اقدامات مناسب در این بندر با هدف بهره‌ گیری از توان بومیان منطقه و رعایت استاندارد سازی و رفع نواقص موجود تاکید کرد. 

«بندر چند منظوره سیریک دارای 51 هکتار مساحت، 36 هکتار حوضچه و پنج اسکله رمپ طراحی است. این مهم و راهبردی در حوزه اقتصاد دریا محور و توسعه معیشت ساحل نشینان حوزه شرق استان با هدف توسعه اقتصادی، اقدامی ارزشمند در بهره گیری از ظرفیت دریا، ایجاد قطب‌ های توسعه دریایی پیشران در سواحل و پسکرانه‌ ها در دومین سفر رییس جمهور به بهره‌برداری می‌ رسد». 

عضو هیات عامل سازمان بنادر در ادامه به تاکید جدی رهبر معظم انقلاب پیرامون سواحل مکران اشاره و اظهار کرد : در حوزه استاندارد سازی و ارتقا ایمنی دریانوردی در بنادر شرقی در نشست‌ با مدیران بنادر استان هرمزگان تصمیم‌ گیری‌ های خوبی گرفته شده است.

علی‌ نازی در این رابطه به تسریع در استقرار تجهیزات و امکانات دریایی در «مجتمع بندری مکران» اشاره کرد و ادامه داد : در مجتمع ( واقع در منطقه کوه مبارک جاسک) که کار صادرات نفت و فرآورده‌ های نفتی خواهد داشت، بنادر و دریانوردی باید نقش حاکمیتی خود را به درستی ایفا کند.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی سواحل مکران یادآور شد : با توجه به واقع شدن سواحل مکران در موقعیتی خارج از تنگه هرمز ، این منطقه به لحاظ موقعیت راهبردی از اهمیت خاصی برخوردار است. 

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد : برای استقرار امکانات و زیرساخت‌ های جدید بندر شهید رجایی و بنادر غرب نیز نظرات و دیدگاه‌ های مدیران استان بررسی خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.