| کد خبر: 260762 |

◄ پیشرفت ۳۰ درصدی طرح احداث راه دسترسی بندر سیریک

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از پیشرفت ۳۰ درصدی طرح احداث راه دسترسی داخلی و خارجی بندر سیریک خبر داد.

تین نیوز

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از پیشرفت ۳۰ درصدی طرح احداث راه دسترسی داخلی و خارجی بندر سیریک خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان؛ "حمیدرضا محمدحسینی" افزود: با توجه به روند توسعه ای ساخت بندر چند منظوره سیریک و نیز اهمیت راهبردی آن در منطقه، عملیات احداث راه دسترسی داخلی و خارجی این بندر اواخر ماه گذشته آغاز و با پایان رگلاژ و تسطیح مسیرهای اصلی ۳۰ درصد پیشرفت در این طرح به ثبت رسیده است. 

وی ادامه داد: عملیات اجرایی شامل، خاک برداری در مسیرهای Aو B، بارگیری و حمل نخاله های ناشی از بسترسازی مسیرهای دسترسی، آبپاشی، میکس و رگلاژ مصالح تقویتی در مسیرهای یادشده از عمده فعالیت های شاخص در این زمینه است.  

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان با اشاره به تلاش شبانه روزی تیم های عملیاتی در تسریع روند و تکمیلی این طرح، طول مدت این این طرح ۲ ماه اعلام کرد که با توجه به پیشرفت آن تا این زمان مطابق با برنامه زمان بندی شده اجرا خواهد شد.

محمد حسینی تختی نقش بی بدیل سواحل مکران در پیشبرد اقتصاد دریامحور را از ارکان مهم در این زمینه برشمرد و افزود: رویکرد راهبردی و اثرگذار در این بنادر باید با هدف ارتقا معیشت ساحل نشینان و جذب و تلفیق بخش خصوصی و دولتی در راستای تحقق اهداف بلند مدت و کوتاه مدت در منطقه باشد. 

"بندر چندمنظوره سیریک با ۵۱ هکتار پسکرانه و ۳۴ هکتار وسعت حوضچه بعد از بندر شهید رجایی دومین حوضچه تجاری استان به شمار می رود.بندر سیریک در فاصله ۱۷۰ کیلومتری شرق بندرعباس قرار دارد".

«رگلاژ» براساس فرهنگ فارسی، معین و عمید به معنای تنظیم، مرتب ساختن، نظم، تنظیم قطعات یک ماشین یا دستگاه به کار می رود. همچنین برای این واژه معانی دیگری مانند پوشیدن خاک روی سطح و میزان و متعادل کردن نیز بکار رفته می رود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.