| کد خبر: 261356 |

از اول مهر ماه امسال؛

ورود کامیون‌ های بدون مجوز به محوطه های بندر شهید رجایی ممنوع می شود

گام نخست طرح الکترونیکی کردن روند ورود و خروج کامیون، خودروهای سواری و افراد به بندر شهید رجایی با هدف هوشمندسازیِ تردد در این مجتمع بندری اجرایی می شود.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از اجرای گام نخست طرح الکترونیکی کردن روند ورود و خروج کامیون ها و خودروهای سواری به بندر شهید رجایی در بندر شهید رجایی خبر داد.

به گزارش تین نیوز از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسین عباس نژاد در تشریح سامانه مدیریت تردد که به نام Control Access نیز شناخته می شود، از اجرای گام نخست طرح الکترونیکی کردن روند ورود و خروج کامیون، خودروهای سواری و افراد به بندر شهید رجایی با هدف هوشمندسازیِ تردد در این مجتمع بندری خبر داد. 

وی امنیت تردد خودروهای باری، سواری و افراد، افزایش امنیت بارِ صاحبان کالا، پیشگیری از قاچاق کالا، افزایش ایمنی تردد، مدیریت ماندگاری خودروهای سبک و سنگین و افراد، عدالت در توزیع و تخصیص بار به کامیون ها و تسهیل در ترافیک را از مزایای اولیه این طرح عنوان کرد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی افزود: بنابر اطلاعات مربوط به دوربین های پلاک خوان در حال حاضر روزانه به طور میانگین ۱۲ هزار دستگاه کامیون و تریلی به این بندر تردد دارند که با احتساب خودروهای سواری ماهانه نزدیک به ۵۰۰ هزار ورود و خروج انواع سواری و وسائل نقلیه باری توسط تجهیزات این سامانه به صورت خودکار رصد و ثبت می شوند.

عباس نژاد با بیان اینکه بخش عمده ای از این رفت و آمدها مربوط به جابجایی و حمل کالاهای اساسی کل کشور است، ادامه داد: از اول مهرماه آن دسته از کامیون های حمل کالای بین شهری و شهری امکان ورود به بندر شهید رجایی را دارند که مستندات و مدارک لازم را از پایانه های باربری یا شهرداری دریافت و این اطلاعات را به اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان ارسال کرده باشند.

وی اطلاع رسانی ابعاد مختلف طرح «مدیریت تردد» و تبادل اطلاعات الکترونیکی در بستر نرم افزاری ایجاد شده را عامل کلیدی در موفقیت این طرح دانست و گفت: به منظور ایجاد این ارتباط سیستمی، نشست های مشترکی با سازمان های راهداری، حمل و نقل شهرداری، دفتر مرکزی سازمان بنادرو دریانوردی و استانداری برگزار شده است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: براساس این طرح، کالا و کانتینر موجود در محوطه های بندر شهید رجایی فقط به کامیون های شهری و بین شهری که از طریق سامانه های مربوطه تایید شده باشند، تخصیص داده خواهد شد و یگان حفاظت از ورود کامیون های بدون مجوز به محوطه های بندری جلوگیری می کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.