| کد خبر: 259832 |

امام جمعه بندرعباس:

◄ طرح های سازمان بنادر در هرمزگان امیدبخش است

نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، ارائه گزارش های مدیران بنادر استان را از روند طرح های در دست احداث امیدبخش خواند.

تین نیوز

 نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، ارائه گزارش های  مدیران  بنادر استان را از روند طرح های در دست احداث  امیدبخش خواند.

 به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده در جمع مدیرکل، معاونان و مدیران بنادر تابعه استان با اشاره به تاکیدهای مکرر رهبر انقلاب در موضوع توسعه سواحل مکران، افزود: ارائه گزارش های مدیران  بنادر استان از روند طرح های در دست احداث درجهت توسعه آینده هرمزگان بسیار امیدبخش است.

 وی با بیان اینکه 35 درصد کشور را استان های ساحلی در بر گرفته اند، گفت: دریا ظرفیت های بسیاری در بخش های مختلف تجارت ، حمل و نقل ، اقتصاد ، منابع دریایی و گردشگری دارد فلذا با ترسیم  ایده های بکر و تجارت آفرین باید بتوان در کنار توسعه اقتصاد دریا پایه  مزیت ها و فرصت ها موجود در این صنعت نیز به فرهنگ عمومی برای مناطق ساحل نشین تبدیل شود. 

 نماینده ولی فقیه در هرمزگان نقش بنادر را در توسعه استان هرمزگان بی بدیل برشمرد و ابراز امیدواری کرد با توجه به دغدغه های رهبر معظم انقلاب در موضوع توسعه شهرهای ساحلی که جزو سیاست های نظام است ، طرح های مطالعاتی که برای مناطق شرق استان تعریف شده در توسعه فرهنگ عمومی مناطق ساحل نشین نیز اثرگذار خواهد بود.

 حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده همچنین بر مشارکت اداره کل بنادر و دریانوردی استان در حوزه تبدیل ظرفیت ها و فرصت های فرهنگ عمومی مناطق ساحل نشین و تقویت و تغییر گفتمان نخبگانی در حوزه دریا در قالب کارگاه های آموزشی تاکید کرد.

 وی با بیان اینکه کشورهای حوزه خلیج فارس برای استان هرمزگان یک ظرفیت تجاری است،  احداث طرح های راهبردی سازمان بنادر و دریانوردی را درچشم انداز و آینده هرمزگان  بسیار امیدبخش توصیف کرد. 

 امام جمعه بندرعباس خاطرنشان کرد : کریدور شمال - جنوب نیز یک فرصت برای استان هرمزگان به ویژه بندر شهید رجایی برای توسعه فعالیت های ریلی، بندری و دریایی خواهد بود و مسوولان استان باید از این فرصت به نفع توسعه استان استفاده کنند.

 تشریح فعالیت های جهادی بنادر و دریانوردی هرمزگان در دولت سیزدهم

 مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز با اشاره به فعالیت های جهادی بنادر و دریانوردی در دولت سیزدهم و ضرورت تسریع در بهره برداری از طرح های درحال احداث این اداره کل گفت : طرح هایی مثل 2 هزار و 400 هکتاری بندر شهید رجایی که سال ها نیمه کار مانده بود، این نوید را می دهم که در سفر رییس جمهور و هیات دولت به استان با آغاز عملیات اتصال این طرح به بندر شهید رجایی عملیاتی شود.

حسین عباس نژاد افزود: سه طرح گردشگری و مسافری بنادر حقانی، نخل ناخدا و هرمز به عنوان بزرگترین طرح گردشگری، مسافری و دریایی با بهره گیری از فرهنگ بومی استان هرمزگان نیز جزو طرح هایی است که در سفر رییس جمهوری عملیات اجرایی آن ها آغاز خواهد شد.

 وی در ادامه به افتتاح بندرگاه چند منظوره خمیر در اسفندماه سال گذشته با حضور وزیر راه و شهرسازی اشاره کرد و ادامه داد : با وجود مشکلات و کاستی های موجود در این بندرگاه، 2 روز بعد از افتتاح بارگیری مواد معدنی توسط شناورهای تجاری آغاز شده است.

 مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان پیش بینی کرد تا 2 ماه آینده ظرفیت بارگیری مواد معدنی در بندرگاه خمیر به یک میلیون و 300 هزار تن در سال برسد .

 عباس نژاد بهره برداری از بندر چند منظوره سیریک ، آغاز عملیات اجرایی مجتمع مکران، مطالعات بندر جدید لنگه ، برنامه ریزی برای آغاز فاز چهارم طرح توسعه بندر شهید رجایی ، افزوده شدن پنج اسکله گردشگری در قشم همزمان با سفر رییس جمهور را بخش دیگری از طرح های در دست پیگیری و احداث اعلام و خاطرنشان کرد : تلاش ما بر این است تا پایان دولت سیزدهم بخش عمده ای از طرح های توسعه ای ، زیربنایی در حوزه های دریایی و بندری به مرحله عملیات و بهره برداری برسد .

 گفتنی است ؛ در ابتدای این نشست حمیدرضا محمد حسینی تختی ، مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق و مرتضی سالاری مدیر بنادر و دریانوردی غرب استان هرمزگان به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت طرح های مطالعاتی و در حال احداث پرداختند .

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.