| کد خبر: 257424 |

◄ صادرات بیش از 34 هزار تن گاز مایع از بندر شهید باهنر به کشورهای هدف

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: بیش از 34 هزار تن گاز مایع از ابتدای سال جاری تا کنون از طریق بندر شهید باهنر به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شده است.

تین نیوز

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: بیش از 34 هزار تن گاز مایع از ابتدای سال جاری تا کنون از طریق بندر شهید باهنر به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شده است. 

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان؛ "حمیدرضا محمدحسینی تختی" اظهارکرد: از ابتدای سال جاری تا کنون 34 هزار و 69 تن گاز مایع از بندر شهید باهنر به کشورهای حوزه خلیج فارس و بنگلادش صادر شده است.

 وی با بیان اینکه صادرات این میزان گاز مایع به وسیله 12 فروند شناور تانکر انجام گرفته است، گفت: بندر شهید باهنر با دارا بودن 2 پست اسکله نفتی از موقعیت راهبردی برای صادرات میعانات نفتی و گازی برخوردار است .

محمد حسینی تختی با اشاره به ارزآوری بهینه صادرات گاز مایع برای کشور بیان کرد: با توجه به روند تحریمی در سال های گذشته، این نوع صادرات با محدویت هایی همراه بود که درحال حاضر پیشرفت قابل توجهی کرده است. 

گفتنی است؛ گاز مایع  (LPG) به ترکیبی از هیدروکربن های پروپان و بوتان گفته می شود که به عنوان خوراک پتروشیمی ها، سوخت خودروها مورد استفاده قرار می گیرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.