| کد خبر: 258282 |

بخش مرکز فرعی مقابله با آلودگی نفتی جزیره کیش راه اندازی شد

◄ حمایت از محیط زیست دریا با بکارگیری توان عملیاتی و تخصصی سازمان بنادر

مرکز نگهداری تجهیزات مقابله با آلودگی بندرگاه جزیره کیش با همکاری اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان و سازمان منطقه آزاد کیش احداث شد.

تین نیوز

  مرکز نگهداری تجهیزات مقابله با آلودگی بندرگاه جزیره کیش با همکاری اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان و سازمان منطقه آزاد کیش احداث شد.

 به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، مرکز نگهداری تجهیزات مقابله با آلودگی بندرگاه جزیره کیش در راستای اجرای کنوانسیون آمادگی، مقابله و همکاری در برابر آلودگی نفتی (OPRC1990) احداث شد.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان  در تشریح فعالیت های این مرکز گفت: با توجه به حساسیت زیست محیطی و مجاورت در منطقه تردد دریایی TSS تنگه هرمز ازیک سو  و نظر به خطرات وقوع سوانح منجر به آلودگی نفتی از منظر دیگر، تجهیزات مقابله توسط اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان تامین شده است.

 "اسماعیل مکی زاده " افزود: تجهیزات این مرکز شامل بوم های مهار آلودگی از نوع فنس بوم- بوم کرتین (بوم های پر شده از هوا) و بوم های جاذب اسفنجی و پمپ‎های انتقال مواد نفتی از سطح آب به مخازن نگهداری آلودگی است.

 وی ادامه داد: همچنین انواع مواد شیمیایی پراکنده آلودگی نفتی و ورق های جاذب مواد نفتی در انبار سرپوشیده و در بخش شناوری نیز شناورهای جستجو و نجات دریایی و پاکسازی آلودگی دریا در بندرگاه یاد شده مستقر شده است.

 معاون دریایی اداره کل بنادر ودریانوردی هرمزگان گفت : بر اساس تفاهم نامه همکاری دوجانبه با سازمان منطقه آزاد کیش، مکان نگهداری تجهیزات اضطرار در دریا و مقابله با آلودگی نفتی در اختیار مرجع استانی (اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان) قرار می گیرد و انواع تجهیزات و شناورهای مرتبط نیز توسط اداره کل بنادر استان تامین خواهد شد.

مکی زاده  با بیان اینکه مرکز نگهداری شامل سالن نگهداری تجهیزات، دفتر کار و محل اقامت کارکنان خواهد بود، گفت: با توجه به اهمیت موضوع و برای حفظ آمادگی بیش تر قرار است، کارگاه آموزشی تئوری و عملی مقابله با آلودگی نفتی در محل جزیره برگزار شود.

 به گفته وی؛ به منظور پوشش گستره آبی استان هرمزگان در برابر خطرات آلودگی نفتی علاوه بر مرکز اصلی نگهداری مقابله با آلودگی در بندر شهید رجایی مرکز فرعی مقابله با آلودگی بندر جاسک و مرکز نگهداری جزیره قشم راه اندازی خواهد شد.

 مکی زاده با اشاره به لزوم حمایت از محیط زیست دریا با بکارگیری توان عملیاتی و تخصصی سازمان بنادر افزود: بنادر تابعه مانند لنگه، بندر شهید باهنر و شهید حقانی نیز به تجهیزات مقابله با آلودگی مجهز شده به شکلی که تیم های مقابله با آلودگی به صورت 24 ساعته در آن بنادر مستقر هستند.

 وی خاطرنشان کرد: علاوه بر بنادر ملکی سازمان بنادر، در تمام پایانه های تخلیه و بارگیری مواد نفتی مانند جزایر لاوان و سیری تیم مقابله مجهز به تجهیزات و شناور مخصوص نیز مستقر شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.