| کد خبر: 248353 |

تبادلات تجاری ایران و قزاقستان به ۳ میلیارد دلار می رسد

معاون نخست وزیر و وزیر تجارت و همگرایی قزاقستان ایران را مسیری مطمئن برای صادرات کالاهای قزاقستان دانست و اعلام کرد: حجم تبادلات تجاری ایران و قزاقستان به ۳ میلیارد دلار می رسد.

تین نیوز

معاون نخست وزیر و وزیر تجارت و همگرایی قزاقستان ایران را مسیری مطمئن برای صادرات کالاهای قزاقستان دانست و اعلام کرد: حجم تبادلات تجاری ایران و قزاقستان به ۳ میلیارد دلار می رسد.

به گزارش  تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، سریک ژومان گارین روز سه شنبه ۱۰ آبان در حاشیه بازدید از ظرفیت های ترانزیت و لجستیک بندر شهید رجایی در جمع خبرنگاران به دیدار اخیر رییس جمهور قزاقستان و جمهوری اسلامی ایران در شهر سمرقند اشاره کرد و گفت: طی این دیدار طرفین بر افزایش روابط اقتصادی و تجاری خود از جمله افزایش تبادلات کالا تا ۳ میلیارد دلار تاکید کردند.

 وی همچنین به دیدار روز گذشته خود با وزیران راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران در تهران اشاره کرد و بیان داشت: طی توافقنامه مشترک با این وزیران، افزایش حجم ترانزیت میان دو کشور از یک میلیون تن به ۴ میلیون تن در سال پیش بینی شده است.

معاون نخست وزیر قزاقستان هدف اصلی بازدید از بندر شهید رجایی را توسعه حمل و نقل و تجارت عنوان کرد و افزود: برای توسعه سرمایه گذاری های خود در بندر شهید رجایی و همچنین صادرات کالاهای قزاقستان از این بندر به سایر کشورها از جمله هندوستان، چین و کشورهای اوراسیا نیازمند همکاری های دوجانبه هستیم.

ژومان گارین با ابراز شگفتی از حجم تجارت و عملیات بندری در بندر شهید رجایی در شرایط تحریم ها، گفت: باعث خوشحالی است که در این بندر تجاری ایران کارهای بسیار بزرگی درحال انجام است.

وی ادامه داد: قزاقستان بزرگترین کشور دنیاست که راهی به آب های آزاد ندارد به همین دلیل جمهوری اسلامی ایران و توسعه تجارت از طریق بنادر آن به ویژه بندر شهید رجایی به عنوان یک مسیری مطمئن برای توسعه صادرات جهت تسهیل حمل ونقل و ترانزیت بین دو کشور حائز اهمیت است.

معاون نخست وزیر قزاقستان با اشاره به وجود یک بندر تجاری این کشور در چین، بیان کرد: بندر شهید رجایی همچنین فرصت مناسبی برای صادرات کالاهای ایرانی از طریق خاک قزاقستان به کشور چین است.

ژومان گارین با اشاره به امکان صادرات و واردات قزاقستان از طریق سیستم حمل ونقل ریلی ایران به ویژه بندر شهید رجایی از حضور سرمایه گذاران ایرانی در قزاقستان نیز استقبال کرد.

شایان ذکر است؛ معاون نخست وزیر و وزیر تجارت و همگرایی قزاقستان در راس یک هیات از مقامات دولتی و نمایندگان بخش خصوصی این کشور ضمن بازدید از ظرفیت های ترانزیت و لجستیک با هدف بررسی امکان سرمایه گذاری در پایانه های بندر شهید رجایی با مهدی دوستی استاندار هرمزگان نیز در خصوص توسعه همکاری و سرمایه گذاری مشترک و تدوین راهبردی حمل و نقل و ترانزیت کالا گفتگو کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    ایران خوشحال می شود بنادر شمالی اش در خزر را در همراهی با قزاقستان گسترش دهد !! و مسیری برای عبور بار شود !!