| کد خبر: 226147 |

کاهش ۲۳ درصدی تصادفات منجر به فوت در هرمزگان

فرمانده پلیس راه هرمزگان با اشاره به کاهش ۳۲ درصدی مجموع تصادفات جاده ای در استان، گفت: در ۱۰ ماهه ابتدایی امسال شمار تصادفات فوتی در هرمزگان در سطح جاده‌ها، ۲۳ درصد کاهش داشته است.

تین نیوز

فرمانده پلیس راه هرمزگان با اشاره به کاهش ۳۲ درصدی مجموع تصادفات جاده ای در استان، گفت: در ۱۰ ماهه ابتدایی امسال شمار تصادفات فوتی در هرمزگان در سطح جاده‌ها، ۲۳ درصد کاهش داشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، فرمانده پلیس راه هرمزگان با اشاره به کاهش ۳۲ درصدی مجموع تصادفات جاده ای در استان، گفت: در ۱۰ ماهه ابتدایی امسال شمار تصادفات فوتی در هرمزگان در سطح جاده‌ها، ۲۳ درصد کاهش داشته است.

سرهنگ مهدی نیکبخت صبح امروز(۷ بهمن ماه) در نشست رسانه‌ای با خبرنگاران اظهار کرد: همراهی و همکاری رسانه‌ها در زمینه کاهش تلفات جاده‌ای ناشی از تصادفات بسیار اثربخش بوده و هر جا رسانه‌ها به یاری پلیس آمدند، شاهد بهبود رعایت قانون در جامعه و کاهش تصادفات بوده‌ایم.

کاهش ۲۳ درصدی تصادفات منجر به فوت در هرمزگان

وی افزود: در تصادفات فوتی در هرمزگان ۲۳ درصد کاهش و در تصادفات جرحی ۲۶ درصد  و خسارتی ۴۱درصد کاهش را شاهد بوده‌ایم.

این مسئول انتظامی اظهار کرد: با رعایت مردم، نظارت پلیس و کاهش ترددهای ناشی از کرونا، بحمدالله در یک سال اخیر ۳۴۷ فقره تصادف کمتری در سطح جاده‌های استان نسبت به سال قبل رخ داده است که ۵۳۳ نفر کمتر از سال قبل مجروح شده‌اند.

سرهنگ نیکبخت اضافه کرد: در ۱۰ ماهه ابتدایی سال قبل ۳۰۰ نفر در مجموع در تصادفات جاده‌ای هرمزگان جان باختند که در امسال به ۲۵۴ مورد رسیده است.

وی سهم عدم توجه به جلو را در تصادفات جاده‌ای استان ۳۶ درصد عنوان کرد و بیان داشت: عدم رعایت حق تقدم و تخطی از سرعت مطمئنه و تجاوز به چپ از دیگر عوامل اصلی وقوع تصادفات پرتلفات در استان ذکر کرد.

رئیس قرارگاه پلیس راه هرمزگان گفت: ۵۹ درصد تصادفات استان در جاده‌های اصلی، ۳۰ درصد در جاده‌های فرعی و ۱۱ درصد در جاده‌های روستایی رخ داده است .

پژو ۴۰۵رتبه اول تصادف در هرمزگان

این مسئول انتظامی ادامه داد: سهم خودروهای سواری در تصادفات جاده ای استان ۶۲درصد است که بیشترین تصادف متعلق به انواع مدل‌های پژو و پراید است و پژوی ۴۰۵نیز رتبه اول خودروهای تصادفی را به خود اختصاص داده است.

سهم تقصیر سازمان ها در هر تصادف محاسبه می شود

رئیس پلیس راه هرمزگان اظهار داشت: در هر تصادف سهم احتمالی دستگاه های اجرایی و خدماتی در بروز تصادف نیز محاسبه می شود که از ابتدای امسال تا پایان دی ماه در ۲۹تصادف منجر به فوت یا مجروح شدن مردم، دستگاه های اجرایی و خدمات رسان یا پیمانکاران آنها مقصر بوده اند که راهداری و حمل و نقل جاده ای با ۲۳مورد، بیشترین درصد تقصیر بین دستگاه های دولتی را داشته است.

آبنما ابنیه منحصر بفرد جاده های هرمزگان

سرهنگ نیکبخت با اشاره به عوامل جاده ای موثر در بروز تصادف تصریح کرد: آبنماها می توانند یکی از عوامل خطرآفرین سوانح جاده ای باشند و در بسیاری از نقاط به جای احداث پل از آبنما استفاده می شود که جز در هرمزگان در نقاط دیگر کشور دیده نمی شود.

این مسئول انتظامی در پاسخ به پرسشی درباره میزان جریمه رانندگان متخلف گفت: از ابتدای امسال تا پایان دی ماه رانندگان متخلف ۲۸میلیارد ریال جریمه شده اند.

محدودیت های جدید تردد هنوز ابلاغ نشده است

فرمانده پلیس راه استان تاکید کرد: در برقراری محدودیت تردد بین شهرها برای کنترل شیوع کرونا تابع تصمیم های ستاد استانی کرونا هستیم اما هنوز دستور و ابلاغ جدیدی برای برقراری محدودیت نرسیده است.

سرهنگ نیکبخت یادآور شد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون فقط در یک مقطع (ابتدای آذر تا ۶دی) ابلاغ و دستور ویژه برای برقراری محدودیت تردد و منع ورود خودروهای غیربومی داشتیم که در این مدت ۱۲هزار خودرو برگردانده شد و ۲۵هزار دستگاه خودرو توسط دوربین های کنترل جاده ای جریمه شدند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.