| کد خبر: 206926 |

ترددهای دریایی و هوایی به کیش محدود شد

در اجرای طرح تشدید مقابله با ویروس کرنا، ترددهای دریایی و هوایی به جزیره کیش محدود شد.

تین نیوز

در اجرای طرح تشدید مقابله با ویروس کرنا، ترددهای دریایی و هوایی به جزیره کیش محدود شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، سخنگوی شورای سلامت کیش اعلام کرد: این محدودیت براساس تصمیمات این شورا و به منظور کنترل و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، اعمال می شود و بر اساس آن تردد شناورها به  ضورت پلکانی کاهش می یابد و از پنج شنبه روزانه فقط یک شناور از چارک وارد کیش می شود.

دکتر محمدرضا رضانیا، ضرورت احراز هویت مسافران به هنگام خرید بلیت را از دیگر مقررات سفر به جزیره کیش عنوان کرد و افزود:  سفرهای هوایی نیز از این پس فقط از شهرهای تهران، شیراز ، اصفهان ، مشهد و اصفهان انجام می شود و از پنج شنبه آینده  روزانه فقط ۵ پرواز از این شهرها به مقصد کیش صورت می گیرد.

سخنگوی شورای سلامت در ادامه مهمترین راهکار موثر در مقابله با ویروس کرونا را ماندن در خانه ذکر کرد و از مردم خواست تا سفرهای غیر ضروری جدا خودداری کنند.

بیش از ۱۳ شرکت هواپیمایی جابه جایی مسافران از ۱۲ شهر کشور به جزیره کیش را انجام دهند،   تاقبل از شیوع ویروس کرنا،  بطور متوسط روزانه ۴۵ پرواز داخلی در فرودگاه کیش به عنوان قطب گردشگری کشور انجام می شد که طبق اعلام شورای سلامت کیش این تعداد با هدف مقابله با ویروس کرنا به ۵ پرواز کاهش می یابد، این بدان معنا است که سایه سنگین ویروس کرنا بخش گردشگری کیش مختل کرده است. 

 سالانه ۲ میلیون مسافر نیز از طریق سفرهای هوایی به کیش تردد می کنند که از این تعداد ۸۲ درصد مربوط به  مسافران داخلی بوده  که این آمار هم اکنون بشدت کاهش یافته  است اما آمار دقیقی از آن در دست نیست.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.