| کد خبر: 185307 |

رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان:

ممنوعیت اجازه ساخت‌ و ساز غیرمجاز در حریم رودخانه‌ها و دریا

اجازه ساخت‌ و ساز غیرمجاز در حریم رودخانه‌ها و دریا را نخواهیم داد.

تین نیوز

رئیس‌کل دادگستری هرمزگان با اشاره به برخی خسارات ناشی از ساخت و ساز‌های غیر مجاز در حریم رودخانه‌ها و دریا، در پی سیل‌های اخیر در استان‌های کشور تأکید کرد: اجازه نخواهیم داد ساخت‌وساز‌های غیرمجاز در حریم دریا و رودخانه‌هاصورت گیرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از میزان، اجازه ساخت‌و ساز غیرمجاز در حریم رودخانه‌ها و دریا را نخواهیم دادحجت‌الاسلام‌ و المسلمین اکبری صبح امروز در نخستین جلسه شورای اداری استان هرمزگان در سال ۱۳۹۸،  با اشاره به برخی خسارات ناشی از ساخت و ساز‌های غیر مجاز در حریم رودخانه‌ها و دریا، در پی سیل‌های اخیر در استان‌های کشور تأکید کرد: اجازه نخواهیم داد ساخت‌وساز‌های غیرمجاز در حریم دریا و رودخانه‌هاصورت گیرد.

رئیس‌ کل دادگستری هرمزگان اظهار داشت: گاهی از خود غافل شدن سبب وارد شدن خساراتی به انسان می‌شود که قابل جبران نیست پس باید تقرب خود به خداوند را بیشتر کنیم تا بتوانیم خود را در مقابل خسارت‌ها مقاوم نگاه داریم.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) سال‌هاست که شعار سال را به موضوعات اقتصادی اختصاص می‌دهند، تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی نقش اساسی در تحقق شعار سال دارند که در کنار آن بخش خصوصی نقش غیرقابل‌انکاری ایفا می‌نماید.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری با اشاره به اینکه دستگاه قضایی از تمامی دستگاه‌ها و بخش خصوصی در جهت تحقق شعار سال حمایت قانونی خواهد کرد، خاطرنشان ساخت: رویکرد حمایتی و مقابله‌ای دو رویکرد دستگاه قضایی در موضوعات اقتصادی است.

وی ادامه داد: تمامی سعی و تلاشمان این است که از فعالین اقتصادی در جهت رونق تولید و اشتغال حمایت کنیم و در مقابل تمامی مفسدین اقتصادی و اخلالگران خواهیم ایستاد.

رئیس‌ کل دادگستری استان هرمزگان با بیان اینکه زمینه را برای فعالیت مفسدین و اخلالگران اقتصادی نا امن کرده‌ایم، اظهار داشت: استان هرمزگان را برای این دسته افراد، دائماً ناامن می‌کنیم و زمینه را برای فعالیت در آرامش فعالین اقتصادی واقعی هموار کرده‌ایم.

وی در ادامه با اشاره به خسارات ناشی از ساخت و ساز‌های غیر مجاز در حریم رودخانه‌ها و دریا، اظهار کرد: در برخی استان‌های سیل‌زده به جهت عدم رعایت حریم، آسیب‌های ایجاد شده و خسارت وارده به مردم و زیرساخت‌ها نگران‌کننده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه نباید به حریم رودخانه‌ها و دریا‌ها وارد شویم، تصریح کرد: ساخت و ساخت به این نقاط ممنوع است و چرا در بستر‌هایی که ممنوع است خانه و جاده ساخته می‌شود.

وی افزود: در طرح‌های مطالعاتی باید توجه و دقت بیشتری شود و با نظارت کافی این طرح‌ها به مرحله اجرا برسد و به‌درستی عملیاتی شود.

حجت الاسلام و المسلمین اکبری اضافه کرد: بهره‌بردار بایستی با تمامی دقت، نظارت خود را انجام دهد تا مانع از بروز خطا‌ها شود و باید به مقوله پیشگیری از بروز حوادث مشابه پس از سیل‌های به وقوع پیوسته اهمیت بیشتری داده شود.

رئیس‌ کل دادگستری استان هرمزگان با بیان اینکه ضرورت دارد همه مسئولین به موضوع پیشگیری و درست انجام دادن کار‌ها اهتمام داشته باشند، عنوان کرد: باید از حریم‌ها به‌خوبی دفاع و صیانت کنیم تا در حوادث بعدی با مشکلات مشابه روبه‌رو نشویم.

وی با تأکید بر اینکه باید از ساخت‌وسازی غیر مجاز خودداری شود، افزود: اجازه نخواهیم داد ساخت‌وسازی غیرمجاز در حریم رودخانه‌ها و دریا صورت بگیرد.

منبع: خبرگزاری میزان
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.