| کد خبر: 178931 |

معاون امور دریایی بنادر و دریانوردی بندرلنگه خبر داد:

◄ نجات ۱۴۰ نفر گردشگر سرگردان در جزیره شیدور هرمزگان

معاون امور دریایی اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه از نجات ۱۴۰ نفر گردشگر سرگردان در جزیره شیدور استان هرمزگان خبر داد.

تین نیوز

معاون امور دریایی بنادرودریانوردی بندرلنگه، گفت: ۱۴۰ نفر گردشگر که جمعه‌شب در تاریخ ۱۶/۹/۹۷ در جزیره شیدور استان هرمزگان به دلیل وقوع رگبار و صاعقه و همچنین وزش تند باد شدید بدون سرپناه در این جزیره سرگردان بودند به مرکز هماهنگی جستجو و نجات (MRCC) اداره بنادرودریانوردی بندرلنگه اعلام اضطرار کردند.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومیبنادرودریانوردی بندرلنگه، خداداد پلاشی ادامه داد: به محض دریافت پیام اضطرار به مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی بنادرودریانوردی بندرلنگه، بلافاصله واحد دریایی و بندری این بندر به مرکز جستجو و نجات دریایی استان هرمزگان و مدیر بندر لاوان اطلاع‌رسانی کردند و همیاران ناجی بندر مقام به همراه یازده فروند قایق نجات به محل موقعیت سانحه اعزام شدند.

وی در پایان سخنان خود از موفقیت‌آمیز بودن این عملیات و انتقال گردشگران به بندر مقام با همکاری همیاران ناجی خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر، تمامی ۱۴۰ نفر گردشگر در صحت و سلامت کامل به سر می‌برند.

جزیره شیدور یا شتوار یکی از جزایر خالی از سکنه استان هرمزگان با مساحت ۹۸ هکتاری در ۱۷۰ کیلومتری بندرلنگه و پنج کیلومتری جزیره لاوان یکی از ۱۴ جزیره ایرانی در محدوده آب‌های هرمزگان در کشور و به‌عنوان یکی از نقاط بکر و دیدنی هرمزگان بشمار می‌رود.

جزیره شیدور که کوچک‌ترین جزیره ایرانی خلیج‌فارس محسوب می‌شود، مهم‌ترین پناهگاه‌های حیات وحش پرندگان از جمله عقاب دریایی دم سفید، ماهی‌ها و دلفین‌ها در کشور و مهم‌ترین زیستگاه لاک پشت دریایی در سطح جهان است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.