| کد خبر: 175470 |

◄ همگرایی برای توسعه زیرساخت‌های بندری و دریایی در جزیره ابوموسی

پروژه لایروبی بندرگاه کلید خورد.

تین نیوز

معاونان دریایی و مهندسی عمران اداره‌کل بنادرودریانوردی هرمزگان در سفر به جزیره ابوموسی، ضمن گفتگو با فرماندار و مسئولان ارگان های همکار، مکانیزم های اجرایی توسعه زیرساخت‌ها در تنها بندرگاه این جزیره را پیگیری و بر لزوم همگرایی جهت رفع موانع موجود تاکید کردند.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل بنادرودریانوردی هرمزگان، در جریان این سفر که به منظور بازدید از روند اجرای پروژه‌های در دست اقدام بندر ابوموسی و همچنین بررسی راهکارهای مرتفع نمودن مسائل و مشکلات موجود صورت گرفت، نشست چهارساعته‌ای در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

عباس کمالی، معاون مهندسی عمران اداره‌کل بنادرودریانوردی هرمزگان، در این نشست به ارایه گزارشی از پروژه‌های در دست اقدام پرداخت و ضمن تشکر از همکاری و حسن نیت فرماندار گفت: با توجه به استقرار شناور لایروب، مونتاژ سیستم ها و تجهیزات و آماده‌سازی دایک، پروژه لایروبی بندرگاه برای افزایش عمق حوضچه تا هفت متر شروع‌شده است.

وی اضافه کرد: همچنین عملیات احداث ساختمان‌های اداری، مرجع دریایی، ساختمان مرکز فرعی جستجو و نجات دریایی و پروژه ۲۰ واحدی مسکونی در مرحله تکمیل طرح‌ها و نقشه‌های موردنیاز و انجام هماهنگی‌های لازم با پیمانکار مربوطه است.

اسماعیل مکی‌زاده، معاون دریایی اداره‌کل بنادرودریانوردی هرمزگان، نیز از آمادگی این مجموعه برای همکاری در زمینه مباحث دریایی و توسعه گردشگری دریایی با مجموعه فرمانداری سخن گفت و اظهار کرد: با احداث ساختمان مرجع دریایی به همراه مرکز فرعی جستجو و نجات دریایی و اجرای پروژه لایروبی، شاهد ارتقای ایمنی ترددهای دریایی، فراهم شدن امکان جذب شناورهای بزرگ‌تر، حمایت از فعالان بخش خصوصی در زمینه تامین شناورهای تفریحی، جذب گردشگر و در نهایت نیز افزایش رضایتمندی مردم این شهرستان خواهیم بود.

رضا پوربابایی، فرماندار ابوموسی ضمن تشکر از حسن همکاری و همدلی مسئولین اداره‌کل بنادرودریانوردی استان نسبت به توسعه گردشگری دریایی در جزیره ابوموسی در راستای مسئولیت‌های اجتماعی این سازمان، بر لزوم همگرایی تمامی دستگاه‌ها و ارگان ها برای همکاری با سازمان بنادر در زمینه تامین زیرساخت‌های موردنیاز تاکید کرد.

وی از معاونین اداره‌کل بنادرودریانوردی هرمزگان خواست تا با همکاری ارگان‌های همکار نسبت به مرتفع نمودن مشکلات موجود و تسریع روند اجرای پروژه‌ها به صورت جهادی عمل نمایند تا شاهد توسعه هر چه سریعتر بندرگاه مهم و استراتژیک ابوموسی به عنوان پیشانی جمهوری اسلامی در خلیج همیشه فارس باشیم.

محسن بختیاری، مدیر اداره بنادرودریانوردی شهرستان ابوموسی نیز ضمن ابراز قدردانی از مدیر‌کل بنادرودریانوردی استان به دلیل نگاه باز و توسعه رایانه نسبت به این شهرستان، خواستار خروج معارضین از اراضی طرح توسعه این بندر شد که درگذشته در این محدوده حضورداشته‌اند تا روند اجرای پروژه‌ها با سرعت بیشتری انجام شود.

نمایندگان سایر ارگان ها و دستگاه‌های حاضر در جلسه، تلاش ها و پیگیری‌های مدیریت بندر ابوموسی در ایجاد وحدت و همدلی را قابل‌ستایش دانسته و خواستار افزایش هر چه بیشتر تعاملات شدند.

علاوه براین، در جلسه مذکور تصمیمات مهمی به منظور رفع دغدغه‌ها و مشکلات موجود اتخاذ شد.

یادآور می‌شود، حدود سه ماه پیش و اوایل مردادماه سال جاری مذاکرات اولیه مسئولان اداره‌کل بنادرودریانوردی هرمزگان با فرمانداری شهرستان ابوموسی برای ورود جدی‌تر مجموعه سازمان بنادر به روند توسعه دریایی جنوبی ترین مرز آبی ایران انجام شد و بر همین اساس، چندین پروژه برای توسعه زیرساخت‌ها و روبناها در دستور کار قرار گرفت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.