| کد خبر: 173868 |

مکی‌زاده اعلام کرد:

◄ اقدامات زیر بنایی دریایی برای اقتصاد مقاومتی

عمق‌سنجی دقیق حوضچه‌ها و کانال بندر شهید رجایی برای افزایش ایمنی دریانوردی انجام شد.

تین نیوز

معاون امور دریایی اداره‌کل بنادرودریانوردی هرمزگان، از آغاز عملیات عمق سنجی دقیق حوضچه‌ها و کانال ورودی بندر شهید رجایی با سامانه پیشرفته «مولتی بیم» به‌منظور افزایش ضریب ایمنی دریانوردی در آستانه روز جهانی دریانوردی خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل بنادرودریانوردی هرمزگان، اسماعیل مکی‌زاده ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: عملیات ژرفاسنجی دقیق اسکله‌ها و مسیر دسترسی دریایی به بزرگ‌ترین بندر تجاری کشور با استفاده از سامانه تمام پوشش «مولتی بیم» آغازشده و به مدت ده روز کاری به انجام خواهد رسید.

وی افزود: این عملیات به‌عنوان اولین اقدام اساسی به‌منظور افزایش ضریب ایمنی دریانوردی ناوگان تجاری در شرایط فعلی و مقدمه‌ای برای توسعه و افزایش ظرفیت ترابری دریایی این بندر در راستای تقویت شرایط اقتصادی کشور و همچنین از مهم‌ترین اقدامات زیر بنایی دریایی برای تحقق اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود.

معاون امور دریایی اداره‌کل بنادرودریانوردی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: تحقق این مهم، زمینه لازم را برای ارزیابی و بررسی کمی و کیفی تردد کشتی‌ها جهت تامین کالاهای اساسی کشور و هم‌چنین افزایش حجم مبادلات تجاری با کشتی‌های پهن‌پیکر فراهم خواهد ساخت.

وی ضمن یادآوری این‌که خردادماه سال گذشته عملیات هیدرو گرافی (آب‌نگاری) این بندر و کانال دسترسی آن با استفاده از جدیدترین تجهیزات روز دنیا همچون دستگاه‌های مولتی بیم و ساید اسکن سونار انجام‌شده بود، گفت: این عملیات با استفاده از دستگاه عمق‌یاب چندپرتوی برای نخستین بار در سطح بنادر کشور و به‌عنوان طرح آزمایشی در بندر شهید رجایی به مرحله اجرا درآمده بود.

بندر شهیدرجایی به‌عنوان بزرگ‌ترین بندرتجاری کشور دارای ۴۰ پست اسکله است که سالانه به‌صورت میانگین، چهار هزار فروند انواع کشتی و شناور اقیانوس‌پیما به این بندر تردد می‌کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.