| کد خبر: 174357 |

مدیرکل بنادرودریانوردی بوشهر:

◄ راه‌اندازی خط کشتیرانی میان بندر بوشهر و قطر

خط کشتیرانی میان بندر بوشهر و قطر راه‌اندازی می‌شود.

تین نیوز

مدیرکل بنادرودریانوردی بوشهر، گفت: پیگیری ها برای راه اندازی خط کشتیرانی میان بندر بوشهر و کشور قطر آغازشده و امیدواریم به زودی شاهد توافقاتی در این زمینه باشیم.

به گزارش تین نیوز و به نقل از روابط عموی سازمان بنادر و دریانوردی بوشهر، سیاوش ارجمندزاده دراین باره افزود: برای تحقق این مهم درصدد استفاده از ظرفیت کشتی باقابلیت حمل مسافر و کانتینرهای یخچالی هستیم.

وی بیان کرد: در ماه های گذشته با سفر چند هیات قطری به بندر بوشهر زمینه تعامل و همکاری خوبی بین بوشهر و قطر فراهم شده و اکنون فعال سازی این خط کشتیرانی به دنبال تعامل برقرارشده، نویدبخش آینده ای روشن فراروی بندر بوشهر است.

ارجمندزاده ادامه داد: موضوع صادرات یکی از محورهای اصلی روابط تجاری بوشهر و قطر است که با توجه به ظرفیت های قابل توجه صادراتی این استان ازجمله مواد معدنی، آبزیان سبزی و صیفی راه اندازی خط منظم کشتیرانی کمک شایانی به این بخش تلقی می شود.

وی یادآور شد: امکان حمل کانتینرهای یخچالی از دیگر قابلت های کشتی پیش بینی شده برای این مسیر دریایی است که در زمینه صادرات مواد فاسدشدنی امتیازی ویژه برای بوشهر است.

مدیرکل بنادرودریانوردی بوشهر ادامه داد: با توجه به افزایش قابل توجه صادرات بوشهر به بنادر قطر در ماه های اخیر، راه اندازی خط کشتیرانی صادرات این استان را به میزان چشمگیری افزایش می دهد.

ارجمندزاده اشاره کرد: علاوه بر موضوع صادرات گردشگری دریایی نیز از دیگر محورهای مهم در راه اندازی خط کشتیرانی بوشهر-قطر محسوب می شود.

وی افزود: راه اندازی این خط می تواند آژانس های مسافرتی را نیز در این بخش فعال کرده و با توجه به فاصله نزدیک بوشهر تا بنادر قطر این استان می تواند به عنوان قطب حمل مسافران ایرانی به قطر و بالعکس با استفاده خط دریایی باشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.